Κέρκυρα: Η κόμησσα του Ιονίου

Δεν ξέρω γιατί κι εγώ και πολλοί άλλοι Θεσσαλονικείς θεωρούσαμε πάντα την Κέρκυρα ένα από τα πιο must νησιά για να επισκεφτούμε και μια, και δυο και τρεις φορές μέσα σε μερικά χρόνια. Ειλικρινά, δεν έχω πολλούς γνωστούς και φίλους συντοπίτες που θα πουν πως έχουν πάει μόνο μια φορά ή δεν έχουν πάει καθόλου στην Κέρκυρα. Τα σχετικά οικονομικά ακτοπλοϊκά; Η εύκολη πρόσβαση μέσω πλοίου από Ηγουμενίτσα; Η λογική απόσταση με αυτοκίνητο από Θεσσαλονίκη προς Ηγουμενίτσα; Ή ίσως και η αδιαμφισβήτητη γοητεία της ίδιας της Κέρκυρας την κάνει εδώ και χρόνια έναν από τους κλασσικά δημοφιλείς προορισμούς όχι μόνο του Ιουνίου αλλά και όλης της Ελλάδος; Δεν μπορώ να ξέρω, μα κι εγώ φέτος επισκέφτηκα την Κέρκυρα για τρίτη φορά στη ζωή μου αν μετράω σωστά. Η τελευταία φορά ήταν σχεδόν πριν 10 χρόνια, στις τελευταίες καλοκαιρινές διακοπές που πήγα με τους γονείς μου αν θυμάμαι καλά. Είχαν μείνει στη μνήμη μου, πολύ αχνά, κάποιες εμπειρίες και κάποιες λεπτομέρειες από τότε, αλλά γενικά δε θυμόμουν τρελά τι έκανα πριν δέκα χρόνια στο νησί.

Όταν ο άντρας μου πρότεινε σαν πρώτο καλοκαιρινό προορισμό για φέτος την Κέρκυρα, αρχικά δυσανασχέτησα. Σκεφτόμουν πως δεν πείραζε που δε θυμόμουν πια πολλά απ’ το νησί, σωστά; Μήπως να πηγαίναμε κάπου που δεν είχαμε ξανά πάει ούτε εκείνος, ούτε εγώ; (Εκείνος είχε ξανά-πάει πριν τέσσερα καλοκαίρια). Επέμενε για διαφόρους λόγους, μερικοί απ’ αυτούς ήταν και λίγο πιο προσωπικοί κι αφορούσαν κάτι γελοία λογοπαίγνια που είχαμε τόσα χρόνια σαν ζευγάρι και μεταξύ άλλων είχαμε ως σημείο αναφοράς την Κέρκυρα (μεγάλη ιστορία όχι τόσο για να την καταλάβετε, αλλά κυρίως για να σας τη γράψω εδώ). Το σκέφτηκα, το ξανά-σκέφτηκα. Θα έγραφα ένα νέο, ενδιαφέρον άρθρο για το blog, συλλογιόμουν. Έπειτα τι κακό θα μου ‘κανε να ξανά έβλεπα τοπία, θάλασσες και περιοχές που είχα ξεχάσει; Είπα το τελικό ναι και τα υπόλοιπα ήταν απλά λεπτομέρειες.

Ο χρόνος στην Ελλάδα είναι πάντα περιορισμένος για μας, τους Έλληνες μετανάστες του εξωτερικού. Πρέπει πάντα να τρέχουμε να προλάβουμε να δούμε τους δικούς μας, τους φίλους, να τακτοποιούμε αιώνιες γραφειοκρατικές εκκρεμότητες, να ξεκλέβουμε χρόνο για λίγες διακοπές. Έτσι και στην Κέρκυρα δε μπορούσαμε να μείνουμε για πάνω από τέσσερις νύχτες, αλλά είπαμε πως από το να μείνουμε άπραγοι, ας το επιχειρήσουμε.

Πρωί φύγαμε από Θεσσαλονίκη, βράδυ φτάσαμε στο νησί και κατεβαίνοντας απ’ το πλοίο κατευθυνθήκαμε δεξιά κι από ‘κει πήραμε το δρόμο για το Σιδάρι, μια από τις πιο γνωστές τουριστικές περιοχές του νησιού. Καταφέραμε να φτάσουμε ύστερα από περίπου μια ώρα στο σπίτι που είχαμε νοικιάσει. Σκεφτήκαμε να τσιμπούσαμε κάτι και να επιστρέφαμε στο δωμάτιο για λίγη ξεκούραση προκειμένου την επόμενη μέρα να ξεκινούσαμε νωρίς-νωρίς τις βόλτες μας.

Τις επόμενες 3,5 μέρες ζήσαμε πολλά στην Κέρκυρα αλλά θα μπορούσαμε να είχαμε ζήσει ακόμη περισσότερα αν δεν επέλεγε το λατρεμένο σύμπαν να στείλει τους κατακλυσμούς του πάνω στα κεφάλια μας ακριβώς τις μέρες που παρακαλούσαμε σαν παιδιά κι εμείς, να κάνουμε ένα μπανάκι στη θάλασσα και μια βολτούλα στην πόλη της Κέρκυρας. Τώρα που το σκέφτομαι, απορώ πως κάναμε κι όσα κάναμε με τόσο απαράδεκτο καιρό σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Αν αποφασίσετε να μείνετε βόρεια (όπως εμείς) πηγαίνετε για κολύμπι στον Κόλπο της Αγάπης (Canal d’ Amour) και μην ξεχάσετε να βγάλετε φωτογραφίες με το υπέροχο βραχώδες τοπίο ή αν είστε με το έτερον ήμισυ μην παραλείψετε να κολυμπήσετε ανάμεσα απ’ τους δύο βράχους για να κρατήσετε την αγάπη σας για πάντα ζωντανή.

Η παραλία του Σιδαριού δε λέει πολλά. Έχει αρκετές πέτρες κι όχι τρελά καθαρά νερά. Σας προτείνω να μείνετε σ’ αυτήν αν αποφασίσετε να κάνετε θαλάσσια σπορ. Εμείς δοκιμάσαμε τον “θαλάσσιο καναπέ” για πρώτη φορά. Γερή δόση αδρεναλίνης, απαιτεί γερό κράτημα, αλλά μπορούν να το δοκιμάσουν τόσο μικρά όσο και μεγάλα παιδιά. Θα πεθάνετε στο γέλιο.

Αν θέλετε να πάτε σε ρηχά νερά και σε πιο οικογενειακή παραλία κατευθυνθείτε προς την παραλία των Ρόδων, η οποία βρίσκεται επίσης στο βόρειο κομμάτι του νησιού.

Αν τώρα ψήνεστε να πάτε κεντρικά και ψάχνετε δημοφιλείς παραλίες, δε θα χάσετε με τίποτα την Παλαιοκαστρίτσα. Ναι, τα νερά της είναι παγωμένα αλλά και κρυστάλλινα. Βαθαίνει γρήγορα αλλά είναι σκέτη απόλαυση το κολύμπι σ’ αυτόν τον πανέμορφο κόλπο. Εμείς πήγαμε για νυχτερινό μπάνιο: Παγώσαμε, αλλά το χαρήκαμε.

Δε χρειάζεται βέβαια ν’ αναφέρω πως αν μένετε μέσα ή γύρω απ’ την πόλη της Κέρκυρας πρέπει να πάτε στην περίφημη Γλυφάδα. Είναι ανοιχτή παραλία και γι’ αυτό έχει από τα πιο παγωμένα νερά που έχω κολυμπήσει ποτέ, αλλά είναι σταθερή, διαχρονική αξία.

img_20160905_170220Για φαγητό σίγουρα θα βρείτε πολλά και νόστιμα μέρη σε όλο το νησί. Εγώ στο Σιδάρι έφαγα και ξανά έφαγα στο Memories” αφού λάτρεψα το σοφρίτο του αλλά και το cheesecake του, ενώ απ’ το China Town” πήραμε και φάγαμε υπέροχο κινέζικο με νουντλς, λαχανικά και κοτόπουλο (προσοχή στα καυτερά υλικά). Όταν img_20160906_162503βρεθήκαμε στην πόλη της Κέρκυρας επιλέξαμε να καθίσουμε για φαγητό στο “Τα κοκόρια” (ακριβώς δίπλα απ’ τον Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα) κυρίως για θαλασσινά. Μην παραλείψετε να δοκιμάσετε τη σαλάτα με τα χόρτα, το προσούτο και τη μοτσαρέλα καθώς και το χταπόδι στα κάρβουνα σερβιρισμένο με βραστό κολοκυθάκι. Μιαμ μιαμ!

img_20160904_234941Τώρα, όσον αφορά τα μέρη που αξίζουν μία ή και περισσότερες βόλτες: Οι επιλογές σας είναι δεκάδες. Αν μένετε στο Σιδάρι ή εκεί τριγύρω, αξίζει να κόβετε βόλτες έξω κυρίως κατά τις βραδυνές ώρες, καθώς το Sidari by night” λέει πολύ! Σας προτείνω να εκμεταλλευτείτε τα διάφορα shows μίμων που μπορούν να προσφέρουν τα διάφορα μαγαζιά, σερβίροντας μάλιστα πολύ φτηνά ποτά στους πελάτες. Εμείς είδαμε τον “Μάικλ Τζάκσον” να χορεύει πάνω από μια ώρα για μας και πίναμε ωραιότατα κοκτέιλ που κόστιζαν 5 ευρώ.

Αν μένετε μέσα ή τριγύρω απ’ την πόλη της Κέρκυρας οι επιλογές είναι ακόμα περισσότερες. Η παλιά πόλη της Κέρκυρας είναι ένα στολίδι από μόνη της με ιταλικού τύπου καντούνια, με υπέροχα γραφικά αλλά και πιο μοντέρνα μαγαζιά, με χαμογελαστούς κι επικοινωνιακούς μαγαζάτορες, με πανέμορφη αγορά κι εξαιρετικά τοπικά προϊόντα (και δε μιλάω μόνο για το κουμκουάτ).

Αν έχετε χρόνο πάρτε το αμάξι σας και φύγετε λίγα χιλιόμετρα μακριά, στην περιοχή Κανόνι. Θαυμάστε την υπέροχη θέα απ’ το Ποντικονήσι ( το μικρό πράσινο νησάκι στη μέση του πελάγους) αλλά και την μικροσκοπική μονή της Παναγίας των Βλαχερνών στη μικρή χερσόνησο που ενώνεται με την ξηρά με μια πεζογέφυρα. Αν έχετε χρόνο εννοείται πως πρέπει να πάτε να τα δείτε και τα δυο από κοντά!

Λίγο πιο νότια, κοντά στο Γαστούρι θα βρείτε το “Αχίλλειον”, το περίφημο παλάτι της Πριγκίπισσας Σίσσι που τη φιλοξενούσε συχνά, ιδίως τα τελευταία χρόνια της ζωής της κατά τα οποία οι ιστορικές πληροφορίες λένε πως έπασχε από μελαγχολία κι από σοβαρά προβλήματα υγείας. Αποτελεί ένα κόσμημα για το νησί και σίγουρο πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών κάθε χρόνο. Πηγαίνετε όσο πιο νωρίς μπορείτε, καθώς αν επιχειρήσετε να φτάσετε εκεί κατά το μεσημέρι, δεν είναι σίγουρο πως ως το απόγευμα θα έχετε καταφέρει να μπείτε μέσα!

Και νομίζω πως κάπου εδώ τελειώνω – προσωρινά – με τις συστάσεις μου για Κέρκυρα. Θα ήθελα να σας έλεγα κι άλλα κι άλλα μα επιφυλάσσομαι για την επόμενη φορά που θα βρεθώ σ’ αυτό το ιδιαίτερα αξιόλογο αλλά μεγάλο νησί τ’ οποίο είναι πρακτικά αδύνατον να το γυρίσει κανείς μέσα σε λίγες μέρες, ακόμη κι αν ο καιρός είναι συνεχής σύμμαχος του. Πραγματικά χαίρομαι το γεγονός πως από ‘κει που δεν ήθελα να σκεφτώ μια ακόμη επίσκεψη στην Κέρκυρα, πλέον νιώθω πως υπήρχαν ακόμη τόσα πολλά να δω και να ζήσω εκεί. Δεν πειράζει, next time!

11 thoughts on “Κέρκυρα: Η κόμησσα του Ιονίου

1. Η τελευταία φορά που πήγα ήταν στη φοιτητικά μου χρόνια και κρατώ υπέροχες αναμνήσεις!
    Εξαιρετική και πάλι η περιγραφή σου, μου αναζωογόνησε τις αναμνήσεις μου! 😉
    ΑΦιλάκιααααααααααα! 🙂

2. Ειχα παει χρονια πριν για ενα βραδυ μονο. Η παλαια πολη φοβερη και ειχα φαει σε ενα ρεστοραν μεσα σε ενα βραχο που θυμαμαι οτι με 9 ευρω σου εφερνε εναν δισκο γεματο διαφορετικες σαλατες!!

3. Μα να πας Ελλαδα και μάλιστα σε νησι και να βρεχει??? Ελεος δηλαδη, ποιος σας καταράστηκε? Να τον βρειτε το παλιοζηλιάρη! Αλλά βλάπω οτι αρκετα καλά περάσατε παρόλη τη βροχη!
    Εγώ είχα πάει πολύ μικρη με τους γονείς μου και θέλω να ξαναπάω όπωσδήποτε!
    Και παρόλο που ήμουν κάπου 10, είχα κάνει αυτό το αλεξίπτωτο που σε σέρνει ένα ταχύπλοο (μαζί με ενήλικα εννοείται).
    Τώρα εννοείται δεν το κάνω, εχω υψοφοβία (γεραματαααα)

1. Να πας όποτε μπορέσεις, πιστεύω ενήλικη πια θα την εκτιμήσεις αλλιώς την Κέρκυρα.
      Όσον αφορά τα extreme sports, έχω αρχίσει και δοκιμάζω διάφορα εδώ και και κάποιο διάστημα αλλά ακόμη δεν έχω επιχειρήσει τίποτα που ν’ απαιτεί αλεξίπτωτο. Το ‘χω όμως στα πλάνα μου για το μέλλον😉

1. Ειμαι σιγουρη οτι θα την εκτιμησω, φαινεται πανεμορφο νησι! Εγω δυστυχως επρεπε να ειχα κανει μικρη οποιο εξτριμ σπορ περιλαμβανει υψος, γιατi τωρα δεν θελω😛

2. Συμφωνω🙂 Γι αυτο καμια φορα πηδαω απο ψηλα στη θαλασσα ή ανεβαινω σε κατι τρομαχτικο στο λουνα παρκ. Πρεπει να ξεπεραστει η υψοφοβια!