Ήταν ωραία στο Μαρόκο…

20160701_120959

Η φετινή χρονιά μου επιφύλασσε ένα ακόμη μοναδικό ταξίδι τ’ οποίο δε λογάριαζα να κάνω σύντομα. Πριν καλά-καλά το καταλάβω βρέθηκα παρέα με τον άντρα μου να γυρνάω το μισό Μαρόκο και ν’ ανακαλύπτω έναν καινούριο κόσμο, πολύ διαφορετικό απ’ ότι είχα γνωρίσει ως τώρα στη ζωή μου.

Γι’ ακόμη μια φορά θα πω πως πρέπει ν’ αφήσουμε τη ζωή να μας πάει εκεί που εκείνη ξέρει καλύτερα. Έτσι εκεί που κοιτούσα εισιτήρια κι ετοιμαζόμουν να κλείσω ταξίδι για Νότιο Αφρική όπου θα μας φιλοξενούσε ένας φίλος που εδώ και καιρό μένει στην Πρετόρια, διάφοροι ανατρεπτικοί παράγοντες βγήκαν στην επιφάνεια κάνοντας με να καταλάβω πως μάλλον η χρονική στιγμή δεν ήταν η κατάλληλη για ένα τόσο μακρινό ταξίδι. Έτσι εκεί που κοιτούσα τις εναλλακτικές μου, κοιτώντας τον παγκόσμιο χάρτη(!) ρώτησα τον άντρα μου αν ήθελε να πάμε στο Μαρόκο. Τα υπόλοιπα οργανώθηκαν σχετικά γρήγορα κι αρκετά εύκολα.

20160630_160123

Δώδεκα μέρες μείναμε στο Μαρόκο, πέντε πόλεις γυρίσαμε: Αγκαντίρ, Μαρακές, Φεζ, Ραμπάτ, Καζαμπλάνκα. Και οι πέντε πόλεις πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά η κάθε μια μοναδική για συγκεκριμένους λόγους. Πήραμε αεροπλάνα, τρένα, λεωφορεία, τοπικά ταξί. Κάναμε παζάρια, χάσαμε λεφτά, μας κάνανε δώρα, χαρήκαμε μ’ ανθρώπους, μπήκαμε σε χαμάμ, δοκιμάσαμε την τοπική κουζίνα. Πολλές συμπυκνωμένες εμπειρίες που μας έκαναν να νιώθουμε πως είμαστε κιόλας μήνες στο Μαρόκο. Κι έπειτα για λίγες μέρες χαλαρώσαμε στη Βαρκελώνη, για να επανέλθουμε ομαλά στους ευρωπαϊκούς ρυθμούς ζωής πριν γυρίσουμε στην μόνιμη βάση μας.

20160701_115937

Όσο περνάνε οι μέρες και θα τακτοποιώ όλα τα πράγματα απ’ τις αποσκευές μου, θα γράφω άρθρα για την κάθε μια πόλη ξεχωριστά που είδαμε και τα όμορφα πράγματα που ζήσαμε. Θα σας προτείνω όπως πάντα μέρη για να κάνετε τις βόλτες σας, μουσεία, μνημεία, φαγητά και εστιατόρια για να φάτε τοπικές σπεσιαλιτέ. Ελπίζω γι’ άλλη μια φορά να καταφέρω να σας πάρω μαζί μου σ’ αυτό το πολύ ζεστό μου ταξίδι στη Βόρεια Αφρική.

Προς το παρόν σας αφήνω με τρεις ταινίες που γυρίστηκαν στο Μαρόκο και οι οποίες με συντρόφευαν στις μέρες μου εκεί, κατά τις ατελείωτες ώρες που πέρασα στα τρένα μετακινούμενη απ’ τη μια πόλη στην άλλη.

Καζαμπλάνκα: All time classic, την είδαμε με τον άντρα μου κατά το οκτάωρο ταξίδι μας από το Μαρακές στην πόλη Φεζ. Θυμήθηκα πάλι γιατί αυτή η ταινία είναι θρυλική, γιατί το σενάριο της έχει ανακηρυχτεί απ’ τα καλύτερα όλων των εποχών και γιατί οι μεγάλοι έρωτες δεν τελειώνουν ποτέ! Φυσικά, δε χρειάζεται ν’ απορείτε γιατί δεν παρέλειψα να έχω ως τελευταία στάση στο μαροκινό μου ταξίδι την Καζαμπλάνκα. Δε γινόταν να φύγω απ’ τη χώρα και να μην περάσω από ‘κει. Και ναι, εννοείται πως πήγα και στο “Καφέ του Rick”.

Βαβέλ: Κοινωνικό δράμα που εξελίσσεται παράλληλα σε Μαρόκο, Μεξικό και Ιαπωνία. Οι ζωές ανθρώπων μπλέκονται, συνδέονται από τύχη ή έστω κι από μακριά. Πολλές φορές οι διαφορετικές γλώσσες είναι εμπόδιο για να ζήσουν μαζί οι άνθρωποι. Άλλες πάλι και όχι. Όμως η γλώσσα της αγάπης είναι πανανθρώπινη και δεν πρέπει να πάψουμε να τη μιλάμε ποτέ.

O έρωτας ταξιδεύει στο Μαρόκο (Hideous kinky): Παλιά ταινία με την Κέιτ Γουίνσλετ (τη γύρισε λίγο μετά τον Τιτανικό) την οποία την έβλεπα στην εφηβεία μου και την είδα ξανά τώρα. Αφορά τη ζωή μιας μητέρας δυο κοριτσιών η οποία μετά το διαζύγιο της από τον Άγγλο σύζυγο της επιχειρεί ένα ταξίδι στο Μαρόκο για να γνωρίσει τον σουφισμό και στην πορεία να βρει τον εαυτό της κι ένα προσωπικό νόημα για τη ζωή της. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της θ’ ανακαλύψει πως η αγάπη είναι ένας καλός δρόμος για να πορεύεσαι στη ζωή. Παράλληλα η σταδιακή ωρίμανση τόσο της προσωπικότητας της ίδιας όσο και των παιδιών της, θ΄ αλλάξει μια για πάντα τις σχέσεις τους. Αυτό το ταξίδι στο Μαρόκο δε θα το ξεχάσει κανείς απ’ τους ήρωες μας.

20160701_212523

5 thoughts on “Ήταν ωραία στο Μαρόκο…

Σχολιάστε

