Το ερωτηματολόγιο του Προυστ και οι απαντήσεις μου

IMG-20150123-WA0000

Οι περισσότεροι και περισσότερες από εσάς λογικά θα το ‘χετε πάρει είδηση αυτό το ερωτηματολόγιο. Τα τελευταία χρόνια κυκλοφορεί πολύ, σε διάφορα sites, ενώ θεωρώ πολύ πιθανό να ‘χετε διαβάσει τις απαντήσεις διαφόρων διασήμων στην αντίστοιχη στήλη της Lifo. Εν το μεταξύ μέχρι πρόσφατα πίστευα πως ο Προυστ είχε γράψει και υποβάλλει αυτές τις ερωτήσεις σε κάποιους, αλλά πρόσφατα διάβασα πως αυτό δεν είναι ακριβές και ίσως μάλιστα συνέβη το αντίστροφο: Ο Προυστ κλήθηκε ν’ απαντήσει στις εν λόγω ερωτήσεις. Όπως και να ‘χει βρήκα στο “acanthusτις παρακάτω ερωτήσεις (τις οποίες απαντάει και ο ίδιος ο Προυστ) και θέλησα να τις απαντήσω με τη σειρά μου κι εγώ. Στη συνέχεια σκέφτηκα ότι καιρό έχουμε ν’ απαντήσουμε σε προσωπικές ερωτήσεις εδώ στην μπλογκόσφαιρα, οπότε ευκαιρία να προ(σ)καλέσω μερικά απ’ τα αγαπημένα μου blogs ν’ απαντήσουν σ’ ανάλογη ανάρτηση. Περιμένω με πολλή αγωνία κι ενδιαφέρον τις απαντήσεις σας! Πάμε όμως πρώτα να διαβάσουμε τις δικές μου…

– Ποιο είναι το βασικό γνώρισμα του χαρακτήρα σας;

Η υπερβολή (σε όλα).

– Ποια αρετή προτιμάτε σ’ έναν άντρα;

Τη δοτικότητα.

– Ποια αρετή προτιμάτε σε μια γυναίκα;

Την ανεξαρτησία.

– Τι εκτιμάτε περισσότερο στους φίλους σας;

Την ατελείωτη θέληση τους να παραμείνουν φίλοι μου.

– Το βασικό σας ελάττωμα;

Η υπερβολή (σε όλα). Αλλά καμιά φορά γίνεται κι ανέλπιστο προτέρημα.

– Η βασική σας απασχόληση;

Ονειρεύομαι το αύριο. Πότε-πότε κατορθώνω να προγραμματίζω και να υλοποιώ.

– Τι είναι για σας ευτυχία;

Μια στιγμή απόλυτης δημιουργικότητας. Μια αγκαλιά από ένα αγαπημένο πρόσωπο.

– Τι είναι για σας δυστυχία;

Η έλλειψη αγκαλιάς απ’ τη ζωή μου. Ο εγωισμός που αναγκάζει τους ανθρώπους να ζουν μόνοι.

– Αν δεν ήσασταν ο εαυτός σας, ποιος θα θέλατε να ήσασταν;

Όλοι οι άλλοι ρόλοι δεν είναι πιασμένοι;

– Ποιος θα ήταν για σας ο ιδανικός τόπος για να ζήσετε;

Η Ελλάδα, αν υπήρχαν ακόμη δουλειές. Επίσης, θα ήθελα για να ένα διάστημα να δοκιμάσω να ζήσω στην Ισπανία.

– Το αγαπημένο σας χρώμα;

Δεν είναι ένα, είναι τρία: Μπλε, άσπρο, κόκκινο.

– Το αγαπημένο σας λουλούδι;

Το ηλιοτρόπιο.

– Το αγαπημένο σας πουλί;

Δεν τα πάω καλά με τα πουλιά. Ίσως το σπουργίτι.

– Οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;

Χένρι Μίλερ, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Φίλιπ Ροθ.

– Οι αγαπημένοι σας ποιητές.

Οδυσσέας Ελύτης, Ντίνος Χριστιανόπουλος.

– Οι αγαπημένοι σας ήρωες από την λογοτεχνία;

Ο “Ντέιβιντ Κέπες” απ’ το “ Το Ζώο που ξεψυχά”, ο γαϊδαράκος απ’ το “Η Φάρμα των Ζώων”, ο Τζέιμι Φρέηζερ απ’ το Outlander”.

– Οι αγαπημένες σας ηρωίδες από την λογοτεχνία;

H Κλάρα απ’ το “Η αδελφή μου η Κλάρα”, η Μαρία απ’ το “11 λεπτά”, η Κονστάνς απ’ το “Ο εραστής της λαίδης Τσάτερλι”.

– Οι αγαπημένοι σας συνθέτες;

Μάριος Τόκας, Μάνος Χατζιδάκις, Μίκης Θεοδωράκης, Σταμάτης Σπανουδάκης, Αλεξάντρ Ντεσπλά, James Horner, Loreena McKennitt.

– Οι αγαπημένοι σας ζωγράφοι;

Φρίντα Κάλο, Μαρκ Σαγκάλ, Τζον Γουίλιαμ Γουότερχαουζ.

– Οι ήρωες σας από την πραγματική ζωή;

Οι γονείς μου, ο αδελφός μου, ο άντρας μου, η δασκάλα μου η κυρία Μαίρη, οι φίλοι και οι φίλες που αγωνίζονται καθημερινά για μια καλύτερη ζωή.

– Ποιες ιστορικές προσωπικότητες αντιπαθείτε περισσότερο;

Σίγουρα αυτούς κι αυτές που μέχρι σήμερα σοκάρουν με τη βαναυσότητα και την παράνοια τους.

– Οι αγαπημένες σας ηρωίδες από την παγκόσμια ιστορία;

Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, Τζορτζιάνα Σπένσερ, Φρίντα Κάλο, Μαργκερίτ Γιουρσενάρ.

– Το αγαπημένο σας όνομα;

Εδώ και χρόνια μου αρέσει πολύ το “Μάξιμος”.

– Τι μισείτε περισσότερο;

Την έλλειψη ευγνωμοσύνης.

– Ποιο στρατιωτικό γεγονός θαυμάζετε περισσότερο;

Μακάρι να μην χρειάζονταν στρατιωτικά γεγονότα για την αλλαγή της ανθρώπινης ιστορίας.

– Με ποιο φυσικό ταλέντο θα θέλατε να είστε προικισμένος;

Θα ήθελα να είχα το παραμικρό ταλέντο στη δημιουργία μουσικής.

– Πώς θα επιθυμούσατε να πεθάνετε;

Χορτασμένη από πολλά, ήρεμα και σχετικά γρήγορα.

– Σε ποια πνευματική κατάσταση βρίσκεστε αυτό τον καιρό;

Θέλω να γράψω επιτέλους!

– Σε ποια λάθη δείχνετε τη μεγαλύτερη επιείκεια;

Στην αργοπορία, στην κατωτερότητα, στην επιθετικότητα, στο φόβο.

– Το αγαπημένο σας «motto»;

Γουίλιαμ Γουάλας: «Όλοι πεθαίνουν. Όμως δε ζουν όλοι πραγματικά”.

Προ(σ)καλώ ν’ απαντήσουν στις παραπάνω ερωτήσεις:

Style rive gauche

Cherrybookishs Blog

Myfortysomethingworld

Over the Place

Πότε-πότε την Κυριακή

Woman every day

Άιναφετς

Metaphrasi

Ιστορίες συγγραφικής τρέλας

Cocooning cat

Zizeloni

Alternative Realities

Ocean of myths

και όποιον/α άλλον/η θέλει και δεν έβαλα στη λίστα (αλλά γνωρίζει πως τον/την αγαπώ και είμαι fan). Στείλτε μου από κάτω στα σχόλια και τα λινκς με τις απαντήσεις σας για να σας διαβάσουν κι άλλοι🙂

15 thoughts on “Το ερωτηματολόγιο του Προυστ και οι απαντήσεις μου

  1. Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση Φανή μου, θα πάει στα «θα το σκεφτώ και βλέπουμε»! 😛
    Απ΄ όσο σε ξέρω οι απαντήσεις σου είχαν ενδιαφέρον και ήρθαν και συμπλήρωσαν το πορτρέτο σου! 😉
    Όταν αποκτήσεις παιδάκι και είναι αγοράκι, να τ’ ονομάσεις Μάξιμο! 😀

    ΑΦιλάκια απ΄ την καυτή και ανεμοδαρμένη πατρίδα σου! 🙂

    1. Όπως νομίζεις Στεφανία μου! Εξάλλου ειδικά το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο θέλει χρόνο και όρεξη για ν’ απαντηθεί.

      Για το «Μάξιμος» και την παρατήρηση σου, ένα θα σου πω: Μάλλον έχεις και μαντικές ικανότητες😉 Αν όχι, τότε ήδη με ξέρεις πολύ καλά!

      Αφιλάκια στην πολύ ζεστή πατρίδα μου απ’ τη μουλιασμένη στο νερό Ολλανδία!

      1. Και όρεξη έχω και χρόνο έχω… γι αυτό έγραψα, πως πάει στα «οψόμεθα»! 😉
        Ω! πόσο καλό θα έκανε και μια βροχούλα στο διψασμένο μου βουνό!

  2. Παράθεμα: Ο Προυστ και οι ερωτήσεις που δεν έθεσε αλλά απαντώ | womaneveryday

  3. Φανή μου εγω, ως γνωστή καθυστέρω, το είδα μόλις τώρα! Μην ανησυχείς όμως, γιατί σκέφτηκα κάτι πολύ ιδιαίτερο ^^

    ΥΓ. γιατι ο Χένρι Μίλλερ; Τον βρίσκω τρομερα κουραστικό. Ο γαιδαράκος!! Τι μου θύμησες τώρα…

Σχολιάστε

