«A little something different» της Sandy Hall

20160118_231958

Μόλις τελείωσα αυτό το πολύ γλυκό βιβλιαράκι της Sandy Hall και πραγματικά χαίρομαι πολύ που μετά από καιρό αποφάσισα να ξανά διαβάσω νεανική (youth) λογοτεχνία. Πριν μερικές μέρες πήγα σ’ ένα βιβλιοπωλείο και φόρτωσα κάμποσα βιβλία στ’ αγγλικά τα οποία μου φαίνονταν ενδιαφέροντα και μέσα σ’ όλα “κεραυνοβολήθηκα” μ’ ένα μικρό ροζ βιβλιαράκι και δεν άντεξα να μην το πάρω μαζί μου. Τι καλά που έκανα!

Η νουβέλα της Sandy Hall είναι μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δυο νεαρούς φοιτητές οι οποίοι παρακολουθούν στο ίδιο εξάμηνο το ίδιο μάθημα δημιουργικής γραφής. Η έλξη ανάμεσα στην Κινεζούλα Lea και στον Πορτογάλο-Ουαλό Gabe μοιάζει μοιραία και κεραυνοβόλα μόνο που δεν εκδηλώνεται εξ αρχής. Οι δυο νέοι περνούν χρόνο μαζί, ανταλλάσσουν βλέμματα, καρδιοχτυπούν κι όμως δε μοιάζουν να έχουν το θάρρος να προχωρήσουν παρακάτω και να γνωριστούν πραγματικά μεταξύ τους. Καθ’ όλη την περίοδο που οι ίδιοι παλεύουν με τα συναισθήματα τους οι άνθρωποι του περιβάλλοντος τους (και όχι μόνο οι άνθρωποι!) αντιλαμβάνονται την ολοφάνερη έλξη ανάμεσα τους και προσπαθούν άλλοτε έμμεσα κι άλλοτε εντελώς άμεσα να τους φέρουν κοντά. Ο χρόνος κυλάει, η ιστορία μας βαδίζει αργά, οι ήρωες μας έρχονται λίγο πιο κοντά αλλά μέχρι την τελευταία στιγμή δεν είμαστε σίγουροι τι θ’ απογίνει αυτός ο έρωτας. Κι αυτό ήταν ένα από τα καλά στοιχεία του βιβλίου!

Ξεκίνησα να διαβάζω τις πρώτες σελίδες και σκεφτόμουν πως μάλλον έκανα μια αποτυχημένη αγορά ενός γλυκανάλατου αναγνώσματος που δε θα μου προσφέρει απολύτως τίποτα. Κι όμως διαβάζοντας τα πρώτα κεφάλαια άρχισα να ενδιαφέρομαι πραγματικά για την ιστορία που διάβαζα, για τον τρόπο που ήταν γραμμένο το βιβλίο, για την πλοκή και την κατάληξη αυτού του νεανικού ειδυλλίου. Νομίζω πως το σωστό συναίσθημα για να περιγράψω αυτό που ένιωσα πολλάκις γι’ αυτό το βιβλίο περιγράφεται με τη λέξη “έκπληξη”. Δηλώνω κατάπληκτη για τις προσδοκίες που είχα ξεκινώντας το διάβασμα αυτής της νουβέλας και τα τελικά μου συναισθήματα αφού το έχω τελειώσει! Αρκεί να πω πως στην αρχή η συμπεριφορά των δυο πρωταγωνιστών μου φαινόταν αλλόκοτη και εντελώς “δυσλειτουργική” χωρίς κανέναν προφανή λόγο κι όμως τίποτα δεν ήταν τυχαία δοσμένο απ’ τη συγγραφέα. Σχεδόν ντράπηκα όταν οι εντυπώσεις μου άρχισαν ν’ αλλάζουν η μία μετά την άλλη, οι απορίες μου άρχισαν να εξηγούνται, τα συμπεράσματα μου γίνονταν ασφαλή. Το βιβλίο είναι έξυπνα γραμμένο και πολύ σωστά δεν δίνει όλες τις απαντήσεις εξ αρχής αλλά καταλαβαίνουμε κι εμείς πολλά γι’ αυτή τη σχέση κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης και τελικά καταλήγουμε και να καρδιοχτυπάμε λιγάκι, μαζί με τον Gabe και τη Lea.

Το μεγαλύτερο ατού/εύρημα του βιβλίου είναι η περιγραφή-διήγηση της ιστορίας αγάπης των δυο φοιτητών από 14 διαφορετικούς αφηγητές/αφηγήτριες. Στην αρχή κι αυτό μου φάνηκε κάπως αλλόκοτο αλλά στην πορεία – όταν είδα πόσο καλά δούλευε αυτός ο τρόπος αφήγησης – τον αγάπησα και παραδέχτηκα γι’ άλλη μια φορά τη συγγραφέα του βιβλίου.

Για όποιον/α θέλει να διαβάσει μια όμορφη ιστορία αγάπης, πολύ γλυκά, λιτά και καλο-οργανωμένα δοσμένη, αυτό το βιβλίο είναι ιδανική επιλογή! Δεν πρόκειται ούτε για κάποιο έπος αγάπης, ούτε για κάποιο βαθύ, αναλυτικό ψυχογράφημα χαρακτήρων. Είναι ακριβώς αυτό που λέει ο τίτλος του: “Κάτι λίγο, κάπως διαφορετικό”. Καμιά φορά αρκεί αυτό για ν’ αγαπήσει κανείς ένα βιβλίο!

Για το Readathon 2016: Το δεύτερο βιβλίο που διαβάζω το οποίο κατατάσσεται στις κατηγορίες “Νουβέλα” και “Ένα βιβλίο που ο πρωταγωνιστής δεν είναι λευκός”

6 thoughts on “«A little something different» της Sandy Hall

  1. Η αφεντιά μου, προς το παρόν είναι ευχάριστα κεραυνοβολημένη απ΄ το βιβλίο του φίλου μας του Χάρη και είμαι πολύ περίεργη να δω και την δική σου αντίδραση, γιατί είναι όντος τολμηρό… πάντως ο «τύπος» γράφει εκπληκτικά, είναι αυτό που λένε, «πολύ μάγκας»!!! 😛
    ΑΦιλάκιααααααααααααααααααα! 😀

    1. Ααααα τέτοια να μου λες!🙂
      Εγώ δυστυχώς νωρίτερα από τα μέσα Μαρτίου δε θα μπορώ να έχω άποψη για το βιβλίο του Χάρη. Το βιβλίο το παρήγγειλα και λογικά αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο πατρικό μου σπίτι στη Θεσσαλονίκη, οπότε στα χέρια μου θα το έχω μόλις πατήσω το ποδαράκι μου Ελλάδα.

      1. Ωχ! και αν το διαβάζεις και στο πατρικό και στη Θεσσαλονίκη, (μια και απ΄εκεί ξεκινάει η πλοκή) θα σε δουν να κοκκινίζεις «περίεργα» οι δικοί σου και άντε τότε να τους εξηγήσεις… εκτός αν το διαβάσουν εκείνοι πρώτοι… τότε χιχιχι! 😀
        Πάω μια βόλτα στα χιόνια… ζήλιαααααααααααααααα! 😛

      2. Ζήλεια για τα χιόνια δε λες τίποτα!
        Όσον αφορά το βιβλίο επειδή οι γονείς μου έχουν συνηθίσει να με βλέπουν να κρατάω τα πιο διάσημα πορνογραφήματα του κόσμου, δε θα εκπλαγούν! Τώρα αν θέλουν να το διαβάσουν και οι ίδιοι ευχαρίστως, αλλά δεν πιστεύω…😛

      3. Ω! Φανή μου, η λέξη πορνογράφημα δεν ταιριάζει και τόσο στο βιβλίο, μια και η ίδια έχω διαβάσει όλα τα κλασσικά ερωτικοπορνογραφικά βιβλία του κόσμου, θα το χαρακτήριζα ηδονικά ερωτικό και βαθιά αισθησιακό… γιατί δεν λες να σου το στείλουν ταχυδρομικά; είμαι πολύ περίεργη να δω την αντίδραση σου! 😎

      4. Μωρέ το παρήγγειλα μαζί με άλλα 4-5 βιβλία που επίσης θέλω να διαβάσω μες τους επόμενους μήνες. Οπότε αφού θα κατέβω Θεσσαλονίκη θα τα πάρω όλα μαζί😉
        Πάντως με την περιγραφή σου μ’ έκανες κι ανυπομονώ να το διαβάσω🙂

Σχολιάστε

