Γκαλερί Τέχνης του Οντάριο (Art Gallery of Ontario)

20150710_095424Ο χρόνος μου στο Τορόντο τελειώνει σύντομα οπότε σήμερα το πρωί που είχα τις μελαγχολίες μου και δεν ήθελα να κάτσω μπροστά από έναν υπολογιστή ούτε να γράψω, πόσο μάλλον να διαβάσω για τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα(!), πήρα τους δρόμους. Στο νου μου είχα να βρεθώ μπροστά απ’ την “Γκαλερί Τέχνης του Οντάριο”, την οποία είχα πετύχει και παλιότερα αλλά δεν έκατσε το προηγούμενο διάστημα να την επισκεφτώ. Τελικά τη βρήκα εύκολα, έφτασα ακριβώς την ώρα που άνοιγε και είχε μαζευτεί ο πρώτος κόσμος για να μπει μέσα. Προμηθεύτηκα το εισιτήριο μου και άρχισα την περιήγηση μου στους δυο μεγάλους ορόφους του κτιρίου οι οποίοι περιέχουν εκατοντάδες περισσότερο ή λιγότερο δημοφιλή έργα.

20150710_121408Η αλήθεια είναι άσχημη. Και έχουμε την τέχνη για να μη μας σκοτώσει η αλήθεια” είπε ο Νίτσε και στο πέρασμα των καιρών του η άποψη του αποδεικνύεται ολόσωστη. Μόλις άρχισα να βλέπω πίνακες ζωγραφικής η πρωινή μου μελαγχολία για όσα με απασχολούσαν, δεν εξαφανίστηκε, μα μειώθηκε σημαντικά. Πέρασε κι άλλη ώρα κι ένιωσα ακόμη καλύτερα. Είδα διαφορετικούς πίνακες από διαφορετικές χρονικές περιόδους και διαφορετικά ρεύματα: Σουρεαλιστικούς πίνακες που αναλύουν την τρέλα της ζωής και τον ανθρώπινο ψυχισμό, κλασσικούς πίνακες Ολλανδών καλλιτεχνών του 1600 , πίνακες μοντέρνας καναδικής κι αμερικάνικης τέχνης ν’ απεικονίζουν τοπία από διάφορα σημεία της βόρειας Αμερικής. Είδα φωτογραφίες από τις βόμβες που πέσανε στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι. Είδα ανθρώπους να εξετάζονται για το αν “μολύνθηκαν” από τη ραδιενέργεια. Διάβασα για το θανατηφόρο στοιχείο Ουράνιο. Πόση δυστυχία, πόσα εγκλήματα καθημερινά που συμβαίνουν και τι να προλάβει ένας καλλιτέχνης να πει, να εκφράσει, να αποτυπώσει, να πενθήσει; Είδα και γλυπτά, είδα και ντοκιμαντέρ, είδα και χιουμοριστικά σκίτσα. Και πάλι έφτασα κοντά στις 4 ώρες και πια δεν ήξερα τι είχα δει και τι όχι. Η ευχή μου όμως πέτυχε! Το κεφάλι μου γέμισε όμορφες εικόνες και μου έφτανε. Το βάλσαμο της τέχνης για λίγο με ανακούφισε.

20150710_150750Κατευθύνθηκα στο κλασικό πλέον gift shop όπου κάθε μουσείο διαθέτει, να ρίξω μια ματιά σ’ αυτά που πουλούσαν. Δεν είχα πολλά λεφτά μαζί μου, αλλά ήξερα πως κάτι θα πάρω από τα όμορφα πράγματα που έβλεπα γύρω μου. Το μυαλό μου μονοπώλησαν αντικείμενα που απεικόνιζαν πίνακες του Waterhouse. Γρήγορα βρήκα ένα μαγνητάκι με την κυρία του Shalott (The lady of Shalott) καθισμένη σε μια καρέκλα να φοράει ένα κόκκινο φόρεμα και στο μυαλό μου ήρθε το άρθρο που μας είχε γράψει η blogger cocooning cat γι’ αυτήν. Τι όμορφη ιστορία! Λίγο μετά βρήκα ένα παζλ 1000 κομματιών πάλι με την κυρία του Shalott αυτή τη φορά καθισμένη μες τη βάρκα κι ήξερα πως κι αυτό θα το πάρω (περνάω τρελή αγάπη με τα παζλ εδώ και κάμποσο καιρό!). Κατά-χαρούμενη για τη νέα “ενασχόληση” που μόλις μου είχα εξασφαλίσει για το επόμενο διάστημα, κατευθύνθηκα στο ταμείο να πληρώσω. Η ευγενέστατη υπάλληλος δέχτηκε να πάρει αρκετά από τα ψιλά μου (τι βάσανο το να ξεφορτώνεσαι όλα τα κέρματα κάθε φορά που αφήνεις μια χώρα!) και κρατώντας πλέον τη σακουλίτσα μου στο χέρι βγήκα με σβέλτο βήμα έξω, στον δυνατό μεσημεριανό ήλιο.

3 thoughts on “Γκαλερί Τέχνης του Οντάριο (Art Gallery of Ontario)

  1. Α ρε Waterhouse, παντού βρίσκεσαι άτιμε!!! Φανή, ένα σου λέω: σε ζηλεύω για αυτή την καταπληκτική βόλτα στην γκαλερί!
    Ταξίδευε μας με τα υπέροχα posts σου! ☺️

Σχολιάστε

