Βρήκα την ώρα να πάω διακοπές!…

photo by cincominutos.com.mx
photo by cincominutos.com.mx

Πρέπει κάποια στιγμή να κουβεντιάσω σοβαρά με το αγαπητό σύμπαν για τις συγκυρίες και τα γεγονότα που φέρνει στη ζωή μου. Μου στέλνει μηνύματα; Πρέπει να μάθω κάτι απ’ αυτά; Πρέπει οι γύρω μου να μάθουν κάτι απ’ αυτά; Δεν ξέρω τι να υποθέσω πλέον.

Έκατσε λοιπόν μετά από κάποιες αναποδιές αλλά και κάποιες «ευκαιρίες» ν’ αφήσω το Τορόντο και να «πεταχτώ» μέχρι τη χώρα της τεκίλας, των σομπρέρο και των μαριάτσι! Ναι, σωστά: το σημερινό άρθρο το γράφω απ’ την πρωτεύουσα του Μεξικό! Κάθομαι σ’ ένα Starbucks στο ιστορικό κέντρο της πόλης, ένα απ’ τα ελάχιστα αξιοπρεπή σημεία με ίντερνετ (τι στο διάολο, έχουν σηκώσει τους δορυφόρους πάνω απ’ το Μεξικό;!;!), προσπαθώ να διαβάσω e-mails τόσων ημερών, προσπαθώ ν’ απαντήσω, να μιλήσω λίγο με φίλους (κυρίως στην Ελλάδα) και φυσικά να μεταδώσω (όσο είναι εφικτό) λίγη ψυχραιμία και λογική σκέψη σε όσους μου λένε πόσο προβληματισμένοι είναι για το αύριο, για το δημοψήφισμα της Κυριακής, για όσα μεταδίδουν τα ΜΜΕ, για τη στάση και τη σκέψη που πρέπει να κρατήσουν. Τι να πεις σε ανθρώπους που δε μπορούν να βγάλουν πάνω από 60 ευρώ από την τράπεζα, ενώ εγώ είμαι στην άλλη μεριά του κόσμου και υποτίθεται πως πρέπει να περνάω καλά; Πού να φανταστώ πως τη μέρα που θα ξεκινούσα να βλέπω μουσεία εδώ, η ελληνική κυβέρνηση θα ανακοίνωνε δημοψήφισμα; Η ζωή τρέχει – και πολύ διαφορετικά όταν είσαι μακριά απ’ την Ελλάδα – και ώρες-ώρες δε φαντάζεσαι το πόσο γρήγορα ή περίεργα θα εξελιχθούν κάποιες καταστάσεις. Βλέπεις στο εξωτερικό τα νέα μαθαίνονται πιο συνοπτικά και ίσως πιο αντικειμενικά, χωρίς τις εξωφρενικές αηδίες και τις κραυγαλέες υπερβολές των ελληνικών ΜΜΕ που δείχνουν πως δε θα πάψουν ποτέ να εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα εντός κι εκτός Ελλάδος. 

Τι μαθαίνω και τι καταλαβαίνω εγώ από εδώ που βρίσκομαι; Εδώ στον Τροπικό του Καρκίνου ακούω και διαβάζω πως πολλοί Έλληνες έχουν στενοχωρηθεί, λίγοι ίσως έχουν πανικοβληθεί, μα οι περισσότερι δε δείχνουν (ευτυχώς) τόσο τρομαγμένοι όσο κάποιοι άλλοι θα ‘θελαν να πιστεύουν. Η οικογένεια μου δεν είναι καλά οικονομικά και όμως το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να είμαι ‘γω καλά, να προσέχω εδώ που είμαι, να γυρίσω πίσω στο Τορόντο με ασφάλεια και να προσέχω να μη με κλέψουν ενώ περπατάω στα στενά του Μέξικο Σίτι. Οι φίλοι μου δεν ξέρουν τι να ψηφίσουν την ερχόμενη Κυριακή, στενοχωριούνται για τις γονείς τους που δεν έχουν δουλειά, για τους παππούδες τους που φοβούνται μήπως και πόσο θα κοπούν οι συντάξεις τους και όμως μετά τις πρώτες μας κουβέντες με ρωτάνε αν είναι όμορφο το Μεξικό, μου ζητούν φωτογραφίες και με παροτρύνουν να κοιτάξω να περάσω καλά και να μη σκέφτομαι τις ανοησίες που γίνονται στην Ελλάδα. Συχνά όμως αναρωτιέμαι αν μπορώ να το αποφύγω μες τη μέρα και να μην σκεφτώ για λίγο πως είναι τα πράγματα στον τόπο μου. Όταν η οικογένεια και οι φίλοι σου είναι πίσω και παλεύουν για κάτι, γρήγορα νιώθεις πως μπορεί να είσαι ένα πουλί που πετάει καμιά φορά λίγο μακριά, μα μοιραία η ζωή θα φέρει πότε το μυαλό και πότε το σώμα πίσω στη γνώριμη φωλιά σου.

Δεν ξέρω τι να γράψω από εδώ. Είχα στο νου μου να κρατήσω ένα «ημερολόγιο απ’ το Μεξικό» μα δε μου ‘κατσε αφού το ίντερνετ εδώ δεν είναι για πολλά-πολλά. Ήθελα να σας γράψω με την πρώτη ευκαιρία πόσο όμορφα περνάω και πόσα ωραία έχω δει, μα ακόμα δεν είναι η ώρα. Μετά την Κυριακή ίσως, ας περάσουν αυτές οι περίεργες μέρες. Ας βάλω το μυαλό μου σε μια τάξη, ας ησυχάσουν λίγο τα πράγματα. Ας προχωρήσει λίγο η ζωή, ας διαβάσουμε λίγα χιουμοριστικά σχόλια στα social media τύπου «Στοίχημα 500 δραχμές πως δε θα βγούμε απ’ το ευρώ» κι ας σκεφτούμε αυτό που μου είπε σήμερα το πρωί μια φίλη: «Ό,τι κι αν συμβεί, οι Έλληνες δε θα πεθάνουν. Όχι τόσο εύκολα».

Μες τις επόμενες ώρες θα επισκεφτώ τον Βασιλικό Ναό της Maria de Guadalupe, της Παναγίας των Μεξικανών. Οι ντόπιοι εδώ την λατρεύουν και την πιστεύουν πολύ, θεωρούν πως τους προστατεύει και τους προσφέρει πολλά καλά στη ζωή τους. Σε πρόσφατη έρευνα διάβασα πως οι Μεξικανοί είναι ο 10ος πιο ευτυχισμένος λαός στον κόσμο, παρά τη μεγάλη φτώχεια, την εγκληματικότητα και τα διάφορα άσχημα που αντικρύζουν καθημερινά. Κατά την ταπεινή μου άποψη είναι σχεδόν καταπληκτικό το γεγονός ότι θεωρούν πως παρ’ όλες τις δυσκολίες η Παναγία τους προστατεύει! Έτσι λοιπόν μια και τώρα βρίσκομαι εδώ, λέω να πάω λίγο με το «κύμα», να σεβαστώ τους ανθρώπους και τον τόπο που βρίσκομαι και (γιατί όχι;) να ζητήσω απ’ την Μαρία της Γουαδελούπης να φροντίσει κι έναν άλλο λαό που ζει κάπως μακριά, τους Έλληνες. Δεν ξέρω τι θα μπορούσε (ή θα έπρεπε) να μας προσφέρει σε υλικό επίπεδο, αλλά ελπίζω να μας βοηθήσει να βρούμε επιτέλους το δρόμο για τη χαρά και την ψυχική ηρεμία. Το δρόμο που φαίνεται να έχουν βρει πολλοί Μεξικάνοι, ενώ είχαν κι έχουν πολύ λιγότερα σε σχέση με τους περισσότερους δυτικούς λαούς αυτού του κόσμου. Μακάρι η Παναγίτσα της Γουαδελούπης να το κάνει το θαύμα της! Εγώ μια φορά το κεράκι μου θα το ανάψω!

12 thoughts on “Βρήκα την ώρα να πάω διακοπές!…

  1. Μακάρι να το κάνει το θαύμα της, Φανούλα μου.
    Είσαι τυχερή που λείπεις, μακριά από την πόλωση και τους εκφοβισμούς, και από τους μεν και από τους δε. Οι μεν μας κάνουν να τρέχουμε στα σούπερ μάρκετ, οι δε να φοβόμαστε ότι το σύμπαν έχει συνωμοτήσει εναντίον μας.
    Καταλαβαίνεις βέβαια ότι δεν ξέρω τι να ψηφίσω και δεν θέλω να ψηφίσω.
    Ελπίζω κι εγώ πως θα επανέλθουμε σήμερα αύριο σε μια ομαλότητα και από κει και πέρα ας κάνει το θαύμα της η Παναγία της Τήνου!
    Να περάσεις καλά εκεί που είσαι – σε ζηλεύω τρελά! Πέρνα καλά και για μένα!!! Βγάλε και πολλές φωτογραφίες να δούμε!

    Φιλάκια
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    1. Ελένη μου ψυχραιμία! Σίγουρα είναι οι πιο δύσκολες και οι πιο περίεργες μέρες των τελευταίων ετών…. Καμιά απόφαση δεν είναι εύκολη και μόνο οι ηλίθιοι θα δηλώσουν βεβαιότητα κι αυτοπεποίθηση για την απόφαση τους, είτε ψηφίσουν «ναι» είτε ψηφίσουν «όχι», καθώς κανένας μας δεν ξέρει τι θα γίνει μετά την 5η Ιουλίου. Συνιστώ ηρεμία και κατά το εφικτόν λογική σκέψη με γνώμονα τις αμέσως επόμενες μέρες, βδομάδες, μήνες στην Ελλάδα. Δεν ξέρω τι άλλο να πω από εδώ που είμαι, λέω όσα λέω και ξανά λέω σε οικογένεια και φίλους. Σαν οικογένεια μου λοιπόν σας λέω να κάνετε αυτό που θεωρείτε λιγότερο άσχημο (αν δεν υπάρχει καλύτερο) για τα παιδιά σας. Τίποτα περισσότερο, τίποτε λιγότερο. Καλή δύναμη! Φιλιά από Μέξικο Σίτι!

  2. Βασικά είναι πολύ χειρότερα απ’ότι ακούγονται έξω τα πράγματα (εν τω μεταξύ επειδή εμπιστεύομαι την κρίση σου, αν μπορείς στείλε μου κανα-δυο ξένες πηγές που διαβάζεις για τα εγχώρια -θέλω να δω τι λένε, Guardian και NY Times ενώ μας «υποστηρίζουν» λένε ότι είναι θέμα χρόνου να βουλιάξουμε). Ειλικρινά μην έχεις καθόλου τύψεις που είσαι έξω και κάνεις διακοπές, κοίτα να περνάς καλά και να χαρείς once in a lifetime εμπειρίες. Προσωπικά ανυπομονώ για το post σου στο Μεξικό, θα είναι ένα τέλειο distraction! Αν θες να μάθεις περισσότερα για τα εδώ, στείλε😉

    1. Σ’ ευχαριστώ πολύ για την ενθάρρυνση αλλά είμαι εντελώς 50-50 ψυχολογικά αυτές τις μέρες. Απ’ τη μια λέω να χαρώ το τώρα και την ευκαιρία που έχω να δω όσα περισσότερα μπορώ (και γενικά το κάνω, δεν κάθομαι να κλαίω τη μοίρα μου) αλλά όταν ακόμα κι εδώ οι ντόπιοι μας ρωτάνε για την Ελλάδα ξεκινάει μια περίπλοκη συζήτηση η οποία συνήθως κρατάει αρκετά και δε με κάνει να νιώθω ευχάριστα. Έχω άποψη, τη λέω αν ερωτηθώ αλλά ταυτόχρονα έχω επίγνωση του ότι είμαι μακριά, δε θα ψηφίσω, άρα πρέπει ν’ αφήσω ήσυχους όσους ψηφίσουν να το κάνουν κατά πως θέλουν και σκέφτονται. Ξέρω πολύ καλά τι θα ψήφιζα τώρα που δε ζω στην Ελλάδα. Αν ζούσα ακόμη εκεί θα ήμουν πραγματικά τρελά μπερδεμένη (αν και πάλι δε νομίζω η σκέψη μου να ήταν χιλιόμετρα διαφορετική).

      Όσον αφορά το από που ενημερώνομαι διαβάζω κυρίως ελληνικά σάιτς γιατί οι ξένοι πραγματικά πέρα απ’ το να λένε μια άποψη, δε δίνουν λύσεις. Έχω διαβάσει πολλές απόψεις υποστηρικτκών του Δόγματος του Σοκ που καταδικάζουν τον πόλεμο που δέχεται η Ελλάδα, διάβασα μερικά άρθρα από οικονομολόγους νομπελίστες (πολλά υπάρχουν σίγουρα και στα ελληνικά) για τ’ ότι δεν έχει λογική αυτό που βιώνει η Ελλάδα και ουσιαστικά καταδικάζουν ενέργειες από ΔΝΤ και Ε.Ε. αλλά και πάλι γνώμες, γνώμες, γνώμες. Και όλοι να είναι υπέρ μας (είναι οι περισσότεροι θεωρώ) το τι ακριβώς θα γίνει θα φανεί στην πράξη. Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα – γιατί πριν έρθω Μεξικό άκουγα πολύ ειδήσεις στην Καναδική Τηλεόραση – είναι πως οι Αμερικάνοι δε θέλουν με τίποτα ένα Grexit, φοβούνται για παγκόσμιες οικονομικές συνέπειες και θεωρούν πως πιθανή έξοδος της χώρας απ’ την Ε.Ε. θα διασπάσει διαπαντώς την όποια ενότητα μπορεί ακόμα να έχει η Ευρωπαϊκή Ένωση (με λίγα λόγια πάει περίπατο η όποια ανόητη ιδέα περί Ευρώπης ενωμένης – κανείς πια δε θα πιστεύει σε αυτό, όχι πως σήμερα πιστεύουν πολλοί).

      Από ‘κει και πέρα ένα άρθρο που διάβασα χθες και θέλω να σου προτείνω είναι του Καθηγητή Μάνου Δανέζη και αφορά την κατάρρευση του δυτικού πολιτισμου και το ρόλο της Ελλάδας σε αυτό (http://manosdanezis.gr/index.php/blog/360-2015-06-28-21-57-47). Μ’ έβαλε σε σκέψεις και γενικά ο Δανέζης είναι ένας άνθρωπος που χαίρομαι να διαβάζω γιατί τα επιχειρήματα του βοηθάνε το μυαλό μου να σκεφτεί σφαιρικά χωρίς να να το αποβλακώνουν. Για οτιδήποτε άλλο θα αναρτήσω ή και θα αναδημοσιεύσω εδώ. Ευχαρίστως να διαβάσω και ό,τι θεωρείς χρήσιμο να μου προτείνεις🙂

      Υ.Γ. Το άρθρο από Μεξικό θα ‘ρθει αρχή της άλλης εβδομάδας. Να περάσει η μπόρα (μακάρι!), να γυρίσω κι εγώ πίσω σε εδάφη που θα ‘χω καλή σύνδεση ίντερνετ και θα το αναρτήσω😉

      1. Έβαλα σελιδοδείκτη για το άρθρο να το διαβάσω αύριο που θα ξυπνήσω με καθαρό μυαλό, γιατί απ’ότι είδα είναι «απαιτητικό». Ευχαριστώ πάρα πολύ, φαίνεται άπειρα ενδιαφέρον! Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω μία κύρια πηγή για τα τρέχοντα νέα, διαβάζω οτιδήποτε βρεθεί μπροστά μου και προσπαθώ να βγάλω μια άκρη (δεν θες να ξέρεις τι δείχνει η τηλεόραση και τι ακούγεται στο ράδιο -θα νιώσεις ότι ζεις την αποκάλυψη!) γι’αυτό προτιμώ το ίντερνετ. Χαίρομαι που ακούγονται «καλά» λόγια σε Καναδά και ΗΠΑ, αν και δεν βοηθά άμεσα σε κάτι:/
        Εσύ προσπάθησε να χαλαρώσεις και να περάσεις όμορφα :* :*

      2. Θα κοιτάξω να περάσω ωραία για να σας δώσω κι ένα όμορφο άρθρο😉

        Για το άρθρο αν έχεις σχόλια/παρατηρήσεις θα χαρώ να τ’ ακούσω🙂

  3. Η αλήθεια είναι ότι είμαστε αβέβαιοι για το μέλλον και το μόνο που μένει είναι να ελπίζουμε ότι το σύμπαν θα μας φέρει κάτι καλύτερο! Δεν υπάρχει λόγος να αισθάνεσαι άσχημα που είσαι αλλού και περνάς καλά.Οι περισσότεροι έχω την εντύπωση ότι θα θέλαμε να είμασταν κάπου αλλού τέτοιες ώρες… Πολλά φιλιά και αναμένω για τα επόμενα posts σου με φωτογραφίες!

    1. Να ‘σαι καλά Άρτεμις! Θα βάλω τα δυνατά μου ώστε τα επόμενα posts μου να σας ταξιδέψουν λίγο μακριά, να νιώσετε πως πέρα από την πολιτική και οικονομική κατάσταση που μας ρίχνει σε κατάθλιψη σήμερα, υπάρχουν ακόμα πολλά ωραία να ζήσουμε όλοι μας.

      1. Πάντως τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά εδώ. Επικρατεί μια ηρεμία που κατά τη γνώμη μου προέρχεται από την υπομονή και την ελπίδα για κάτι καλύτερο!

  4. Παράθεμα: Πόλη του Μεξικού: Ημέρα Πρώτη | Της Φανής της φάνηκε ωραίο!

Σχολιάστε

