«Ενυδρείο του Καναδά», «Πύργος Τηλεπικοινωνιών» και «Βασιλικό Μουσείο του Οντάριο» στο Τορόντο

CN Tower
CN Tower

Στις τελευταίες βόλτες μου στο Τορόντο τα ματάκια μου είδαν πολλά κι όμορφα πράγματα. Για μερικά απ’ αυτά θα σας μιλήσω σήμερα. Γενικά να θυμάστε πως το Τορόντο σαν πόλη είναι η χαρά του τουρίστα καθώς διαθέτει πολλά – μα πάρα πολλά – για όλα τα γούστα, οπότε όρεξη να ‘χετε να γυρνάτε, να βλέπετε, να γνωρίζετε, να μαθαίνετε – και φυσικά σύμμαχο τον καιρό για να προλάβετε όλα όσα θέλετε σ’ εύλογο χρονικό διάστημα. Εγώ αυτό το Σαββατοκύριακο παρά τον περίεργο καιρό πρόλαβα κι επισκέφτηκα τρία ορόσημα της πόλης.

Aquarium of Canada
Aquarium of Canada

Ενυδρείο του Καναδά (“Aquarium of Canada”)

Στο πάρκο απέναντι απ’ το Rogers Centre βρίσκεται το Ενυδρείο του Καναδά κι ένα απ’ τα μεγαλύτερα του πλανήτη. Είχα επισκεφτεί κι άλλες φορές ενυδρεία σε άλλες χώρες και πόλεις (π.χ. Λονδίνο) οπότε δεν περίμενα να εντυπωσιαστώ ιδιαίτερα. Τελικά η ποικιλία όσων είδα και η γενικότερη παρουσίαση καθώς και το μέγεθος του ενυδρείου με άφησαν ευχάριστα άφωνη. Σε απόσταση μισού μέτρου απ’ το διάδρομο που περπατούσα αντίκρισα από σαρδέλες, ιππόκαμπους και μέδουσες μέχρι καρχαρίες, ξιφίες και σαλάχια. Τα χρώματα και η αίσθηση πως βρίσκομαι μες τον ωκεανό μ’ έκαναν να μη σταματώ να τραβώ φωτογραφίες! Ακόμη βρήκα πολύ θετική κι έξυπνη κίνηση τη διαμόρφωση ενός ειδικού πάρκου για παιδιά σ’ ένα συγκεκριμένο σημείο του ενυδρείου προκειμένου τα παιδιά να έρθουν πιο κοντά στο θαλάσσιο κόσμο και οι γονείς να καταφέρουν να πάρουν μια ανάσα στο κοντινό καφέ. Αναζητήστε συγκεκριμένες ώρες και μέρες (π.χ. πρωί Σαββάτου) για συμφέρουσες προσφορές στα εισιτήρια.

Το Τορόντο από αρκετά μεγάλο ύψος!
Το Τορόντο από αρκετά μεγάλο ύψος!

Πύργος Τηλεπικοινωνιών (“CN Tower”)

Το καμάρι του Τορόντο και ένα από τα σημαντικότερα καναδικά μνημεία φτιάχτηκε τη δεκαετία του ’70 (χτιζόταν για περίπου 40 μήνες) κι αποτελεί τον ψηλότερο τσιμεντένιο πύργο του πλανήτη! Με το ασανσέρ ανεβήκαμε σε λιγότερο από ένα λεπτό σε ύψος που αντιστοιχεί στον 144ο όροφο κτιρίου (αν υποθέσουμε πως έχουμε τώρα ένα τέτοιο πρόχειρο!). Η θέα όλης της πόλης, καθώς και της λίμνης Οντάριο ήταν υπέροχη (μαντεύετε πόσες φωτογραφίες τράβηξα!) ενώ το διάσημο γήπεδο Baseball “Rogers Centre” βρισκόταν ακριβώς κάτω απ’ τα πόδια μας αλλά οι παίκτες στο γήπεδο πραγματικά έμοιαζαν με μυρμήγκια για να μπορέσουμε από ‘κει πάνω να παρακολουθήσουμε τη διεξαγωγή του αγώνα! Όσοι θελήσαμε να ξαποστάσουμε αλλά και ν’ απολαύσουμε τη συγκλονιστική θέα απ’ τον πύργο καθιστοί παραγγείλαμε ποτό ή φαγητό στο καφέ-εστιατόριο “Horizons” (Υπάρχει κι άλλο εστιατόριο στον πύργο, το “360” για το οποίο πρέπει ν’ αγοράσετε επιπρόσθετο εισιτήριο απ’ αυτό της εισόδου του πύργου αν θέλετε να δοκιμάσετε τα ξεχωριστά πιάτα του).

Chinese exhibition - Royal Ontario Museum
Chinese exhibition – Royal Ontario Museum

Βασιλικό Μουσείο του Οντάριο (“Royal Ontario Museum”)

Έχοντας δει πολλά και διαφορετικά μουσεία σε κάμποσες πόλεις δε μπορούσα να πιστέψω ποτέ πως 2,5 ώρες δε θα μου έφταναν για να δω παρά τα βασικά αυτού του μουσείου. Μπορώ να πω πως είδα σχεδόν τα πάντα φευγαλέα, αλλά αν θέλω να είμαι ειλικρινής πιστεύω πως χρειαζόμουν ένα καθαρό 5ωρο για να δω κάπως πιο συγκεντρωμένη τα χιλιάδες εκθέματα στους τέσσερις ορόφους του μουσείου. Βέβαια, για να είμαι ακόμα πιο ειλικρινής το ρεκόρ μου παραμονής σε μουσείο το έκανα στα 20 μου στο τότε ολοκαίνουριο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα μες το οποίο περιπλανιόμουν για πάνω από 4,5 ώρες. Κόντεψα να πεθάνω στο τέλος από σωματική και νοητική εξάντληση – από καθαρά δικό μου βίτσιο, δε με ανάγκασε κανένας να μείνω τόσο! – οπότε νομίζω δε θα το ξανάκανα ακόμη και λεφτά να μου ‘δίναν. Κι εδώ κλείνω την παρένθεση.

Mexican exhibition - Royal Ontario Museum
Mexican exhibition – Royal Ontario Museum

Το μουσείο στον πρώτο, στον τρίτο και στον τέταρτο όροφο φιλοξενεί εκθέματα από διαφόρους πολιτισμούς (π.χ. Κίνα, Ιαπωνία, Αίγυπτο, Νότια Αφρική, Μεξικό, Αρχαία Ελλάδα) και διαφορετικές ιστορικές περιόδους (π.χ. τα χρόνια προ Χριστού, τα βυζαντινά χρόνια, τη μεσαιωνική Ευρώπη, την περίοδος γενοκτονίας των Ινδιάνων του Καναδά, τον 20ο αιώνα). Στον δεύτερο όροφο θα βρείτε μια μεγάλη έκθεση με ζώα προϊστορικά (π.χ. δεινόσαυρους) αλλά και σημερινά (π.χ. βουβάλια, λύκους, πουλιά, νυχτερίδες) τα οποία ζουν σε διάφορα μέρη του πλανήτη, ενώ σε μια άλλη αίθουσα θα βρείτε εκατοντάδες είδη πετρωμάτων για να θαυμάσετε καθώς και κοσμήματα φτιαγμένα από πολύτιμες πέτρες (το καλύτερο των γυναικών!).

Θα ‘ρθουν στιγμές που θα πιστέψετε πως το μουσείο είναι ατελείωτο – δεν έχετε άδικο, δεν τελειώνει εύκολα! – οπότε οπλιστείτε με υπομονή και εφοδιαστείτε με αθλητικά παπούτσια (ιδανικά για την περίπτωση κατά τη γνώμη μου) κι ετοιμαστείτε για μια αξέχαστη βόλτα στην ιστορία και σε πολιτισμούς όλου του κόσμου!

6 σκέψεις σχετικά με το “«Ενυδρείο του Καναδά», «Πύργος Τηλεπικοινωνιών» και «Βασιλικό Μουσείο του Οντάριο» στο Τορόντο

  1. Δεν ξέρω γιατί, αλλά είχα την εντύπωση πως αυτή η πόλη δεν έχει πολλά να δεις. Εννοείται πως την έχεις ανατρέψει πλήρως!!! Ειδικά το ενυδρείο, με ξεσήκωσε. Μάλλον κάτι παίζει με μένα και τη θάλασσα και το νερό, δεν το έχω βρει ακόμη αλλά θα το ανακαλύψω. Μπορεί να ήμουν κάποτε γοργόνα!!!

    Σε φιλώ
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    1. Θα συμφωνήσω μαζί σου πως κι εγώ σκεφτόμενη το Τορόντο δεν πίστευα πως θα έχω εκατομμύρια πράγματα να κάνω εδώ, αλλά τελικά στην μεγαλύτερη πόλη του Καναδά η πραγματικότητα αποδεικνύεται τελείως διαφορετική! Κι ακόμα να φανταστείς δεν έχω δει πολλά απ’ όσα έχει και συστήνονται εδώ από τους ντόπιους. Έχω πάρει ένα πακέτο-προσφορά με όλα τα βασικά αξιοθέατα της πόλης κι ακόμα είμαι στα μισά! Έχουμε μέλλον…

      Όσον αφορά τα ενυδρεία κι εγώ τους έχω μια αγάπη. Ξέρω πως το ενυδρείο της Κρήτης ανακηρύχθηκε πρόσφατα το καλύτερο της Ευρώπης, αλλά το ενυδρείο του Καναδά του πάει άνετα κόντρα!

    1. Ααααα σε βλέπω πολύ ενημερωμένο εσένα! 🙂 Aν όλα πάνε καλά σήμερα θα επισκεφτώ το ζωολογικό κήπο. Εννοείται πως θ’ ακολουθήσει άρθρο με όλα όσα είδα και μου έκαναν εντύπωση! Stay tuned! 😉

Σχολιάστε

