Πρώτες εμπειρίες στο Τορόντο

20150418_124451Μετά τις περιπέτειες μας με τους συνοριοφύλακες και την κατάκτηση της άδειας παραμονής μας στον Καναδά (διαβάστε σε προηγούμενο άρθρο εδώ) εγώ και ο σύντροφος μου νιώσαμε επιτέλους ελεύθεροι να ζήσουμε στο Τορόντο όπως ακριβώς ονειρευτήκαμε: Ανακαλύπτοντας το κάθε ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της πόλης. Έτσι μες τα πρώτα εικοσιτετράωρα είδαμε κι έχουμε να διηγηθούμε αρκετά.

Η πρώτη συνήθεια που δημιουργήσαμε αρκετά γρήγορα εδώ είναι η δοκιμή ενός διαφορετικού πιάτου κάθε μέρα από κουζίνες όλου του κόσμου. Η συγκεκριμένη συνήθεια προέκυψε και λίγο εξ ανάγκης καθώς ακόμα μένουμε στο ξενοδοχείο (ήδη 10 μέρες, μέχρι και οι υπάλληλοι έχουν απορήσει!) και μέχρι να πάμε στο δικό μας διαμέρισμα (αισιοδοξούμε να συμβεί μες τις επόμενες μέρες) αναγκαστικά τρώμε έξω κάνοντας υπερβολική προσπάθεια να συνδυάσουμε τρία πράγματα: όσο το δυνατόν πιο υγιεινό φαγητό, καλό σε γευστικότητα και προσιτό στην τιμή. Δεν είναι ακριβώς εύκολο να το εφαρμόσεις αυτό ειδικά αν ζεις στο Τορόντο όπου όλα (και το φαγητό λοιπόν) μπορούν να είναι υπερβολικά ακριβά και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο αν με ρωτάτε. 20150418_183244Ευτυχώς, σε απόσταση 15 λεπτά με τα πόδια ανακαλύψαμε το μεγάλο εμπορικό κέντρο “Toronto Eaton Centre” το οποίο στο υπόγειο του φιλοξενεί ένα καθημερινό “φεστιβάλ” γεύσεων. Σ’ έναν τεράστιο μακρόστενο χώρο θα βρείτε εκατοντάδες τραπεζάκια στη μέση και γύρω τους μερικές δεκάδες εστιατόρια να σερβίρουν πιάτα απ’ όλο τον κόσμο. Θέλετε να πάρετε μια ιδέα γιατί πρόκειται; Για ρίξτε μια ματιά παρακάτω.

Την πρώτη μου μέρα στο “Toronto Eaton centre” δοκίμασα ταϊλανδέζικο φαγητό: Noodles με κοτόπουλο basil (ελαφρώς πικάντικο) και μπρόκολο.

20150416_180349

Τη δεύτερη μέρα έφαγα ελληνικό από το “Jimmy The Greek” και έπαθα σοκ με το πόσο καλής ποιότητας τζατζίκι βάζουν στις μερίδες τους (Φυσικά δεν ήταν το μόνο που ενθουσίασε τον ουρανίσκο μου!)

20150417_173655

Την τρίτη μέρα δε άντεξα. Έπρεπε επιτέλους να δοκιμάσω sushi στη ζωή μου! Όσο καχύποπτα το κοιτούσα και όσο με δυσφορία σκεφτόμουν πως πρόκειται να δοκιμάσω ωμό ψάρι, τόσο ξετρελάθηκα με την πρώτη μπουκιά και στην πορεία απόλαυσα κάθε δαγκωματιά που πήρα ως το τέλος!

20150418_165358

Μια άλλη μέρα πάλι δοκίμασα κινέζικα noodles με τηγανιτές γαρίδες (Μα τι βάζουν σ’ αυτές τις σάλτσες τους και καίνε συνέχεια;!;!).

20150418_170910

Και μια επόμενη μέρα τιμήσαμε κάτι πιάτα “μεσογειακής” κουζίνας – για τούρκικα περισσότερο μου έμοιαζαν αλλά δεν ασχολήθηκα περαιτέρω, μου έφτανε που το φαγητό ήταν νόστιμο! Για τις επόμενες μέρες έχω βάλει στο μάτι μεξικάνικες και ιταλικές σπεσιαλιτέ και αφού τελειώσω με αυτές λέω να ξανά γυρίσω πίσω στην ασιατική κουζίνα και να το πάω προς το ινδικό (Ο Θεός να μας φυλάει απ’ την κάψα που θα βιώσουμε!).

20150413_185426Πέρα όμως απ’ τα εστιατόρια του “Toronto Eaton Centre” είχα τη μεγάλη τύχη να επισκεφτώ και δυο-τρία άλλα εκτός, τα οποία μου άφησαν ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις όπως το “The Keg” στο δρόμο The Esplanade street, αλλά μου φαίνεται πως για τα εστιατόρια και τα μπαρ πρέπει κλασσικά να γράψω ξεχωριστά άρθρα (τι να πω εδώ με δυο κουβέντες;!;!).

Κατά τ’ άλλα πέρα απ’ τις διαρκείς νέες γαστρονομικές εμπειρίες που βίωσα, έχω να διηγηθώ και πολλά για διάφορα που είδα και συνάντησα στην μεγάλη αυτή πόλη. Τι θέλω να κάνω; Λέω να σας πάρω μέσα από φωτογραφίες μια βόλτα μαζί μου να δείτε λίγα απ’ αυτά που είδα κι εγώ περπατώντας το προηγούμενο Σαββατοκύριακο γι’ αρκετές ώρες – κι αυτός ο υπέροχος ήλιος μας έκανε τη χάρη να λάμπει τόσο δυνατά που μας ξετρέλανε!

20150418_124857Το προηγούμενο Σάββατο ξεκίνησα τη μεγάλη βόλτα μου απ’ το λιμάνι του Τορόντο. Βρέθηκα στο ένα άκρο και περπάτησα ως το άλλο με τον ήλιο να κοκκινίζει τα μάγουλα μου και τη θάλασσα να λάμπει – απίστευτη πόσο καθαρή μοιάζει, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως! Έβγαλα τις φωτογραφίες μου, χαμογέλασα όταν είδα και στη δημοτική “παραλία” τους πρώτους τολμηρούς να κάνουν την απριλιάτικη ηλιοθεραπεία τους και προχώρησα με σκοπό να πλησιάσω τον διάσημο πύργο τηλεπικοινωνιών του Τορόντο ο οποίος είναι γνωστός ως “CN Tower”.

20150418_130508Πέρασα με δέος ανάμεσα από ένα πλήθος ουρανοξυστών πλάι στη θάλασσα, πέρασα απ’ τα εκδοτήρια εισιτηρίων όπου αγοράζεις ναύλο για να πας βόλτα με το καραβάκι στο απέναντι νησάκι του Τορόντο (Toronto Island Park) όπου πλήθος ενδιαφέρουσες δραστηριότητες σε περιμένουν – να που θα πάω με την πρώτη ευκαιρία! – και βρέθηκα γρήγορα μπροστά στο Rogers Centre (πασίγνωστο γήπεδο και αθλητικό κέντρο του Τορόντο και στον CN Tower).

20150418_135409

Παραδίπλα παρατήρησα και το “Ενυδρείο του Καναδά” με τις τεράστιες οθόνες στο εξωτερικό του να δείχνουν ένα σωρό εξωτικά ψάρια. Ρώτησα για το κόστος εισιτηρίων, έμαθα για κάτι εξαιρετικές προσφορές για να δεις πολλά αξιοθέατα μαζί και προχώρησα πια για το κέντρο της πόλης.

20150418_152925Γρήγορα τα βήματα μου μ’ έβγαλαν στην πασίγνωστη China Town του Τορόντο με τα εκατοντάδες κινέζικα εστιατόρια, μαγαζιά με μπιμπελό απ’ τον κινέζικο πολιτισμό και souvenirs του Καναδά. Δε θα σας κρυφτώ, αγόρασα κάτι όμορφα πραγματάκια τα οποία αντικειμενικά ήταν σε πολύ καλή τιμή – αν αναλογιστώ τι είχαν δει τα μάτια μου στο υπόλοιπο Τορόντο! 

Οι ανθρώπινες δυνάμεις δεν είναι άπειρες και η βόλτα δε μπορούσε να κρατήσει αιώνια, οπότε μετά το πέρασμα απ’ την κινέζικη αγορά βρέθηκα να περπατάω προς τα δεξιά με κατεύθυνση την πανεπιστημιούπολη του Τορόντο και λίγο μετά το πάρκο και τα ανάκτορα της Βασίλισσας – ναι, φυσικά κι έβγαλα φωτογραφίες κι εκεί! 20150413_142911Στη διαδρομή άρχισα να κάνω σαν εξάχρονο που έβλεπε κάτι πολύ “ουάου” καθώς σε διάφορα πάρκα και παρτέρια εντόπισα σκίουρους να ψάχνουν για καρπούς μες τα πεσμένα φύλλα – να θυμίσω πως βρισκόμουν στο κέντρο του Τορόντο! Κανένας απ’ αυτούς δεν υπήρξε πολύ “συνεργάσιμος” μαζί μου, αφού όλοι φοβισμένοι έτρεχαν πριν προλάβω να τους αποθανατίσω σε μια “κολακευτική” πόζα! Μόνο ένας τολμηρός στο τέλος με πλησίασε τόσο κοντά που πραγματικά απόρησα, αλλά μόλις κατάλαβε πως δεν είχα τίποτε φαγώσιμο να του ρίξω, την έκανε σα σίφουνας αφήνοντας με με το κινητό στο χέρι! Τελικά, οι σκίουροι στο θέμα φαγητό είναι χειρότεροι κι από ‘μένα!

Τα βήματα μου με ξανά έφεραν εκείνη τη μέρα στο εμπορικό “Toronto Eaton Centre” για ψώνια και μαντέψτε! Ναι, χωρίς καμιά αμφιβολία, φαγητό!

Είναι τόσα ακόμη που μου έρχονται στο μυαλό και θέλω να σας πω μα σιγά-σιγά μη μου “μπουκώσετε”! Θέλω να κλείσω αυτό το άρθρο αφού όμως πρώτα σας διηγηθώ την χθεσινοβραδινή εμπειρία μου η οποία αφορά την παρακολούθηση μίας εκ των ωραιότερων παραστάσεων που έχω δει στη ζωή μου.

20150422_133614Θα έχετε φυσικά δει την ταινία “Once”, έτσι; (Όποιος απάντησε όχι, θέλω να του πω δυο πράγματα: Καταρχάς, πρέπει λιγάκι να ντρέπεσαι και κατά δεύτερον φρόντισε να τη δεις το συντομότερο δυνατόν! Περισσότερα για το “Once” είχα γράψει εδώ). Λοιπόν, η παράσταση ήταν διασκευή της διάσημης ταινίας με τους υπέροχους πρωταγωνιστές -μουσικούς, το ονειρεμένο soundtrack και λοιπά και λοιπά. Τις αφίσες τις πήρε το μάτι μου την πρώτη κιόλας μέρα που πάτησα το ποδαράκι μου στο κέντρο της πόλης αλλά χρειάστηκα περίπου μια βδομάδα για να κλείσω εισιτήρια σε καλή τιμή και τελικά – από τρελή τύχη, τι να πω; – στην πρώτη σειρά, μπροστά ακριβώς απ’ τη σκηνή!

Λίγο πριν τις 8 το βράδυ μπήκαμε στη μεγάλη αίθουσα και αντικρίσαμε πάνω στη σκηνή κάτι πρωτόγνωρο: όλο το θίασο να παίζει μουσική και να τραγουδάει ιρλανδικά τραγούδια και αρκετούς θεατές επίσης πάνω στη σκηνή να πίνουν χαλαρά τα ποτάκια τους, να τραγουδούν μαζί με τους ηθοποιούς και να χαμογελούν πλατιά. Υπήρχε παλμός, υπήρχε κέφι, υπήρχε ενέργεια μα πάνω απ’ όλα πάθος και χαρά. Τι ωραίο πράγμα η τέχνη! Πόσο μου ‘χει λείψει στην Ολλανδία το καλό θέατρο, η καλή μουσική!

20150421_223659Λίγο μετά τις 8 οι ταξιθέτες άρχισαν σιγά-σιγά να ζητούν απ’ τον κόσμο να κατεβεί απ’ τη σκηνή καθώς οι ηθοποιοί παίρνανε τις θέσεις τους για να ξεκινήσει η παράσταση. Λίγα λεπτά μετά άκουσα τις πρώτες νότες του “Say it to me now” και ο Καναδός πρωταγωνιστής ως άλλος Glen Hansard ξεκίνησε να τραγουδάει για τη χαμένη του αγάπη. Όσα είδα κι άκουσα επί σκηνής τις αμέσως επόμενες ώρες δύσκολα μπορούν να περιγραφούν με λόγια καθώς έντονα συναισθήματα όπως ο έρωτας, ο πόνος, ο καλλιτεχνικός οίστρος είναι προτιμότερο να βιώνονται είτε άμεσα είτε έμμεσα (μέσω της τέχνης) από εμάς τους ίδιους παρά να περιγράφονται με οπωσδήποτε πιο “στεγνό” τρόπο. Το μόνο που θα σας πω γι’ αυτή την παράσταση είναι πως δεν περίμενα μια τόσο πετυχημένη κινηματογραφική ταινία – η οποία για διαφόρους λόγους αποτελεί και φαινόμενο κατά τη γνώμη μου – να γίνει η αφορμή για μια τόσο άρτια και πλήρως στο ύψος των περιστάσεων θεατρική διασκευή. Ναι, άκουσα πως η θεατρική εκδοχή που παρουσιάστηκε στο Broadway ότι δεν ήταν καλή. Όμως οι Καναδοί έκαναν εξαιρετική δουλειά! Τελεία και παύλα.

20150421_223533Την ώρα που ένα κατάμεστο θέατρο χειροκροτούσε τον τρομερά ταλαντούχο θίασο, ο άντρας μου έσκυψε δίπλα στο αυτί μου και μου ψιθύρισε: “Φρόντισε να βρεις κι άλλες τέτοιες παραστάσεις όσο θα είμαστε εδώ. Κάναμε δυνατό ψυχαγωγικό ξεκίνημα, έτσι πρέπει να συνεχίσουμε!”. Του χαμογέλασα ικανοποιημένη και ξανά έστρεψα το βλέμμα μου στη σκηνή. Ο κόσμος ακόμα χειροκροτούσε. Φανή από αύριο έχεις ακόμα μια “αποστολή” να φέρεις εις πέρας, σκεφτόμουν. Λίγες στιγμές αργότερα φόρεσα το μπουφάν μου και κρατώντας το χέρι του άντρα μου κατευθύνθηκα προς την έξοδο του θεάτρου.

3 thoughts on “Πρώτες εμπειρίες στο Τορόντο

  1. Κοίταξε τώρα, εσύ μας ξεσηκώνεις και μας πας τις δίαιτες στράφι με όλα αυτά κι εγώ σου στέλνω βιβλίο! Στη δεύτερη κλήρωση κέρδισες τους Γαλαζοαίματους!!! Στείλε μου σε παρακαλώ ένα μήνυμα στο fb να τα πούμε.

    Καλημέρα
    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com

    1. Α πα πα…. τι ωραία μέρα ξημέρωσε!!!🙂 Πρέπει να ‘ναι η δεύτερη, άντε τρίτη σου λέω φορά που κέρδισα ποτέ κάτι σε κλήρωση (πάντα πολύ «τυχερή», καταλαβαίνεις!)🙂 Ευχαριστώ πολύυυυυ! Χαμογελάω σα χαζό τώρα, αλλά εγώ και λουκουμά να κέρδιζα πάλι θα χαιρόμουν! Τώρα δε που κέρδισα και βιβλίο, πετάω στα ουράνια!!!

      Όσον αφορά τη δίαιτα σου είπα η διαμονή στο ξενοδοχείο μας έχει κάνει ζημιά! Όλα γύρω μας είναι μη σπιτικά και πεντανόστιμα! Με κόπο τρώμε κανά φρούτο και κανά λαχανικό γιατί από τις τύψεις για όλα τα υπόλοιπα, δε ξέρουμε πια τι να κάνουμε… Άντε να πάμε σε διαμέρισμα σε λίγες μέρες να πλακωθούμε λίγο στα λαδερά και τα όσπρια να στρώσουμε χαρακτήρα…. Α και εννοείται πως περιμένω κι άλλα άρθρα για υγιεινή διατροφή από ‘σένα!😉

      1. Ωραία, εσύ τρως, εγώ πρέπει να γράφω το άρθρα! Δεν γίνεται να το αλλάξουμε για λίγο;;;; Πριν όμως πάτε στο διαμέρισμα κι αρχίσουν τα λαδερά, γιατί αυτά τα έχω κι εγώ εδώ πέρα!
        Μου έστειλες στο fb στοιχεία για το βιβλίο!

Σχολιάστε

