Μια διαφορετική Πρωτομαγιά

Καλή Πρωτομαγιά!
Καλή Πρωτομαγιά!

Συνοδευτική μουσική για το άρθρο: «Μάιος» από Ορφέα Περίδη

Έχοντας γεννηθεί και περάσει τα πρώτα είκοσι τέσσερα χρόνια της ζωής μου στην Ελλάδα, πάντα η λέξη «Πρωτομαγιά» μου έφερνε στο νου μια συγκεκριμένη εικόνα: Εμένα (ως παιδί ακόμα) μαζί με την οικογένεια μου και μερικούς φίλους να ψήνουμε και να γλεντάμε από νωρίς το πρωί ως αργά το σούρουπο στην εξοχή. Θυμάμαι χαρακτηριστικά το άγχος που είχα κάθε χρόνο να βρω παπαρούνες και άλλα αγριολούλουδα προκειμένου να φτιάξω το πρωτομαγιάτικο στεφάνι ώστε να το κρεμάσω σαν «τρόπαιο» στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μας. Κι ακόμη μπορώ να θυμηθώ πάνω από πέντε διαφορετικούς τρόπους (τους οποίους μου είχαν δείξει κατά καιρούς συγγενείς και φίλοι) για το πώς να φτιάξω καλύτερα το πρωτομαγιάτικο στεφάνι – κι ας μην έμαθα ποτέ καλά κανέναν από τους πέντε.

Και όπως συμβαίνει πάντα τα χρόνια πέρασαν γρήγορα. Στην πορεία η εικόνα μου για την Πρωτομαγιά άρχισε ν’ αλλάζει. Μπαίνοντας στην ενήλικη ζωή μου άρχισα πλέον να κάνω εξορμήσεις στην εξοχή με τις δικές μου παρέες. Δεν έτρεχα πια να βρω παπαρούνες να κάνω πρωτομαγιάτικο στεφάνι, αλλά συνέχιζα να θέλω μερικά αγριολούλουδα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.  Κι έπειτα ήρθαν κι άλλες Πρωτομαγιές στις οποίες η εξοχή δεν προβλεπόταν κι έτσι φροντίζαμε να περάσουμε τη συγκεκριμένη μέρα με κάποιον άλλον εξίσου ανέμελο και διασκεδαστικό τρόπο. Κι αυτό εντέλει ήταν πάντα το μόνο σίγουρο: η Πρωτομαγιά ήταν μια μέρα για να ξεχάσουμε λίγο την καθημερινότητα και να χαλαρώσουμε με αγαπημένους μας ανθρώπους – με ή χωρίς δέντρα γύρω μας.

Η φετινή Πρωτομαγιά ήταν διαφορετική από κάθε άλλη χρονιά. Δεν είμαι πια στην Ελλάδα, οι περισσότεροι φίλοι μου είναι μακριά (κι από την Ελλάδα κι από ‘μένα) κι επιπλέον εδώ η Πρωτομαγιά είναι εργάσιμη μέρα. Άρα ούτε στην εξοχή μπορώ να πάω, ούτε να περάσω ανέμελα με τους φίλους μου όπως παλιά – οι οποίοι, αν ήταν εδώ, ούτως ή άλλως θα δούλευαν. Αντίθετα, μεγάλο κομμάτι της  σημερινής μέρας μου κύλησε μ’ εμένα να κοιτάζω σπίτια για την προσεχή μετακόμιση που θέλω να κάνω. Ίσως να ήταν άλλη μια ίδια μέρα, πολύ παρόμοια με κάποιες άλλες – απλά ίσως περισσότερο κουραστική – αν δεν έβρισκα ένα πραγματικό όμορφο σπίτι στο οποίο να θέλω πολύ να μετακομίσω. Το γεγονός ότι το βρήκα «έσβησε» κάθε είδους κούραση ενώ μ’ έκανε ν’ αναρωτηθώ αμέσως τι μέρα έχουμε σήμερα. Πρωτομαγιά!, σκέφτηκα. Πόσο διαφορετική από τις προηγούμενες αλλά εξίσου ωραία Πρωτομαγιά η σημερινή – ιδανική για εορτασμό! Γιατί τελικά δεν έχει τόση σημασία να γιορτάζεις κάθε χρόνο με τον ίδιο «πετυχημένο» τρόπο των προηγούμενων ετών, μα να «γιορτάζεις» με τον καλύτερο δυνατό τρόπο  και σε συνάρτηση με τις εκάστοτε συνθήκες.

Βάζω ένα ποτήρι κόκκινο κρασί ενώ προσπαθώ να χαλαρώσω στον καναπέ μου. Σας εύχομαι να περάσετε τη σημερινή μέρα όπως ακριβώς επιθυμείτε: είτε όπως κάθε χρόνο είτε εναλλακτικά. Εγώ προσωπικά θα περάσω το απόγευμα μου ψάχνοντας για το τι χρώμα θα βάψω τους τοίχους του καινούριου μου σπιτιού. Και είμαι ευτυχισμένη γι’ αυτό.

Καλό μήνα και Καλή Πρωτομαγιά σε όλους! Και του χρόνου!

Σχολιάστε

