Συνοδοιπόροι της ζωής σε κοινά πνευματικά ταξίδια και κομβικά σταυροδρόμια

Σ' αυτούς που θέλω να πω "ευχαριστώ"...
Σ’ αυτούς που θέλω να πω «ευχαριστώ»…

You can find this article in English here

Είναι κάποιες φορές που θες να πεις στη ζωή ένα μεγάλο και ειλικρινές «Ευχαριστώ»  για τους ανθρώπους που κάποτε έφερε στο δρόμο σου,  γι’ αυτούς που εξακολουθούν να στέκονται δίπλα σου και γι’ αυτούς που είναι στο δρόμο αλλά ακόμη δεν έχουν φτάσει (αλλά τους περιμένεις με λαχτάρα ελπίζοντας να φανούν σύντομα!).

Κάθε μέρα έρχονται άνθρωποι στη ζωή μας για να μείνουν για λίγο, για πολύ ή και για πάντα (σπάνιο αλλά συμβαίνει). Πόσο συχνά άραγε εκτιμάμε την παρουσία τους στη ζωή μας; Πόσο έντονα ζούμε τις μικρές αλλά ουσιαστικές στιγμές μας μαζί τους; Κι ακόμη πόσο συχνά τους εκφράζουμε τη χαρά μας που υπάρχουν στη ζωή μας; Με αυτά τα ερωτήματα στο κεφάλι από το πρωί αποφάσισα να γράψω το δικό μου εκτενές «Ευχαριστώ» και να το αφήσω ανεξίτηλο σε μια γωνιά του διαδικτύου με τη σκέψη ότι πάντα κάποιος θα βρίσκεται και θα διαβάζει για ‘κείνους που μου χάρισαν – ηθελημένα ή άθελα – μια ή περισσότερες στιγμές ευτυχίας.

Ποιους ευχαριστώ;

Ευχαριστώ εκείνους που συνέβαλλαν  για να ‘ρθω στη ζωή και κάνανε το καλύτερο που νόμιζαν για να με δουν ευτυχισμένη.

Ευχαριστώ αυτούς που ήδη από μικρή ηλικία άρχισαν  να μπαίνουν στη ζωή μου και να τη γεμίζουν χαρά, ξεγνοιασιά, ενδιαφέρον και στιγμές αυτοκριτικής και αυτό-εκπαίδευσης.

Ευχαριστώ αυτούς που πέρασαν  για λίγο από τη ζωή μου προκειμένου να μου μάθουν κάτι και μετά αποχώρησαν για να μάθουν καινούρια πράγματα σε άλλους.

Ευχαριστώ αυτούς που σταμάτησαν για μια στιγμή να κάνουν αυτό που έκαναν προκειμένου να μου πουν μια καλή κουβέντα ή να μου δώσουν μια συμβουλή που θα μου άλλαζε τη σκέψη μου προς το καλύτερο.

Ευχαριστώ αυτούς που μου είπαν «Σ’ αγαπώ» αδιαφορώντας αν εγώ θ’ απαντούσα πίσω «Κι εγώ».

Ευχαριστώ αυτούς που μου έδωσαν κάτι – υλικό ή άυλο – μέσα από την καρδιά τους, χωρίς να σκεφτούν αν εγώ θα μπορέσω ποτέ να ανταποδώσω.

Ευχαριστώ εκείνους που μου δίδαξαν κάτι τ’ οποίο οι ίδιοι γνώριζαν καλά, χωρίς να με κοροϊδέψουν που εγώ δεν το ήξερα και με αληθινή όρεξη να μεταδώσουν τη γνώση και την εμπειρία τους.

Ευχαριστώ αυτούς που συγχώρεσαν την όποια αχαριστία ή συναισθηματική «στραβωμάρα» μου και συνέχισαν να μου προσφέρουν τον εαυτό τους ξέροντας πως δε γίνεται πάντα να νιώθουν την εκτίμηση και την αγάπη μου.

Ευχαριστώ αυτούς που πάντα παίρνανε περισσότερα τηλέφωνα απ’ ότι τους έπαιρνα εγώ.

Ευχαριστώ αυτούς που κατάλαβαν ότι δεν ταιριάζαμε και πολύ σοφά δεν ξανά επικοινώνησαν. Το πιο συγκινητικό; Δε γύρισαν ποτέ να πουν κακή κουβέντα για ‘μένα.

Ευχαριστώ εκείνους που είπαν από μέσα τους «δε σ’ αντέχω» και όμως δεν  έφυγαν.

Ευχαριστώ αυτούς που τυχαία μια μέρα γνωριστήκαμε και μετά ζήτησαν να πάμε για καφέ και μια άλλη μέρα για φαγητό.

Ευχαριστώ αυτούς που μου μαγείρεψαν και αυτούς που έφαγαν το φαγητό που μαγείρεψα εγώ.

Ευχαριστώ εκείνους που συχνά έκαναν πολλά χιλιόμετρα για να βρισκόμαστε.

Ευχαριστώ αυτούς που θα συνεχίσουν να κάνουν πολλά χιλιόμετρα για να βρισκόμαστε.

Ευχαριστώ εκείνους που μου είπαν μικρά και μεγάλα μυστικά.

Ευχαριστώ αυτούς που κέρδισαν και δεν εκβίασαν μια θέση στη ζωή μου.

Πάνω απ’ όλα όμως…

Ευχαριστώ εκείνους  που μου απαγόρεψαν να τους βγάλω από τη ζωή μου και ν’ αποφασίσω εγώ αντί γι’ αυτούς, θεωρώντας πως ξέρω ποιο είναι το καλύτερο για ‘κείνους.

Ευχαριστώ αυτούς που θα ‘ρθουν και θα φύγουν χωρίς να προλάβω να τους πω το «ευχαριστώ» που τόσο πολύ αισθανόμουν και ήθελα από καιρό να εκφράσω, αλλά για πολλούς ηλίθιους λόγους εντέλει δεν το ‘κανα.

Ευχαριστώ τους λίγους ανθρώπους που θα μείνουν για χρόνια όχι γιατί «δε μπορούν να βρουν καλύτερα» αλλά γιατί σταθεροποιούν τη θέληση τους να κάτσουν και να παλέψουν όσο μπορούν τις δυσκολίες που θα ‘ρθουν.

One thought on “Συνοδοιπόροι της ζωής σε κοινά πνευματικά ταξίδια και κομβικά σταυροδρόμια

  1. Παράθεμα: Fellow travelers in common spiritual journeys and key crossroads | Της Φανής της φάνηκε ωραίο!

Σχολιάστε

