Πιστή στον έρωτα

"Πιστή στον έρωτα" - Αδελφοί Βλάσση
«Πιστή στον έρωτα» – Αδελφοί Βλάσση

Ένα υπέροχο βιβλίο μόλις 200 σελίδων – μακάρι να κρατούσε πολύ παραπάνω! – που μου σύστησε η καλή μου φίλη εδώ. Δεν το πίστευα ότι πιάνοντας το στα χέρια μου κυριολεκτικά δε θα ήθελα να το αφήσω ποτέ, παρά εντελώς τελειωμένο. Αλλά και όταν ήρθε αυτή η στιγμή πάλι αναρωτιόμουν πως τελείωσε τόσο γρήγορα και τώρα άραγε έπρεπε να τ’ αφήσω και να το ξεχάσω;

Ο Γρηγόριος Ξενόπουλος είναι υπαίτιος για πολλά συγγραφικά «θαύματα» και αυτό είναι σίγουρα ένα από τα πιο μεγάλα του! Το «Πιστή στον έρωτα» σίγουρα δεν είναι ένα βιβλίο για παιδιά, παρά για ενήλικες και δη για ενήλικες που έχουν λίγο φιλοσοφήσει τη ζωή κι έχουν συνειδητοποιήσει κάποια πράγματα. Όλοι οι υπόλοιποι θα το διαβάσουν ευχάριστα, σαν μια απλή νουβέλα. Όχι ότι κι εγώ δε το διάβαζα ευχάριστα, ίσα-ίσα που δε το χόρταινα. Αλλά ξανά διάβαζα κάποιες φράσεις για να μη χάσω το νόημα τους, σκεφτόμουν το βάθος της κάθε πρότασης, προσπαθούσα να το «ρουφήξω» ώστε να φτάσει μέσα στη ψυχή μου.

Η Δώρα είναι η ηρωίδα του βιβλίου μας και είναι γεννημένη μόνο για τον έρωτα. Δεν είναι ικανή αλλά και δεν ενδιαφέρεται να κάνει τίποτε άλλο στη ζωή της, πέρα από το να ερωτεύεται και να ενθουσιάζεται εκ νέου με τον οποιονδήποτε νέο σύντροφο. Τόσο μεγάλη μάλιστα είναι αυτή της η ανάγκη ώστε είναι ικανή να συντρίψει οποιονδήποτε σταθεί εμπόδιο στην ικανοποίηση των επιθυμιών της. Άραγε θα καταφέρει ποτέ να σταματήσει; Και αν ναι, ποιο θα είναι το τίμημα που θα πρέπει να πληρώσει για ν’ αλλάξει ζωή;

Ο Ξενόπουλος συγγράφει ένα αισθησιακό μυθιστόρημα με τον εκλεπτυσμένο τρόπο που μόνο εκείνος ξέρει. Οι ερωτικές σκηνές είναι πολλές και σχεδόν συνεχείς, αλλά είναι τόσο όμορφα δοσμένες ώστε το συγκεκριμένο έργο δε θα μπορούσε ποτέ να θεωρηθεί πορνογράφημα, ακόμη και την εποχή που γράφτηκε. Είναι ένα βιβλίο για τον έρωτα, την ελεύθερη σεξουαλική συμπεριφορά και σίγουρα πολλοί από τους ηθικούς κανόνες που περιγράφονται στην ιστορία μας έχουν πλέον – καλώς ή κακώς – εξασθενήσει. Όμως ζητήματα όπως είναι ο γάμος, η αγάπη, η αξιοπρέπεια, η ζήλια, η εμπιστοσύνη και η τιμιότητα παραμένουν διαχρονικά και θα βασανίσουν ακόμη και το σημερινό αναγνώστη όσον αφορά την τροπή τους, τη μορφή τους και τη λύση τους.

Ενώ θέλω να κάνω κάποια σχόλια για το μεγάλο και αναπάντεχο φινάλε, δεν τολμώ, γιατί έτσι μάλλον θα σας το αποκαλύψω και δε θέλω. Είναι ένα βιβλίο που αξίζει να το διαβάσετε. Όπως κι εγώ που ενώ αγνοούσα παντελώς την ύπαρξη του, άκουσα τη φίλη μου και το αγόρασα από καθαρή περιέργεια. Ήθελα να δω γιατί μου το είχε επαινέσει τόσο! Και τώρα με τη σειρά μου το παινεύω και το συστήνω ανεπιφύλακτα κι εγώ. Γιατί τέτοια βιβλία καλό είναι να περνάνε από χέρι σε χέρι και να «μαγεύουν» αλλά και να προβληματίζουν τους πάντες.

3 σκέψεις σχετικά με το “Πιστή στον έρωτα

  1. Παράθεμα: Ερωτική λογοτεχνία: 10 δημοφιλή βιβλία «συντροφιά» για τα κρύα βράδια του χειμώνα | Της Φανής της φάνηκε ωραίο!

Σχολιάστε