Από τη Ρώμη με αγάπη!

Η Ρώμη μου!
Η Ρώμη μου!

Συνοδευτική μουσική για το άρθρο: «Quando Arivera» από Tony Pinelli

Επιτέλους αξιώθηκα μετά από τόσους μήνες «σκαλώματος» στο Μάαστριχτ να πάω ένα ταξίδι της προκοπής! Το φλέρταρα εδώ και πόσο καιρό, αυτό το ταξιδάκι στη Ρώμη και όλο μου ξέφευγε, κάτι στράβωνε και εντέλει δε μου καθόταν. Αλλά  για το κάθε πράγμα υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος και η κατάλληλη ευκαιρία – έτσι δε λένε; Έτσι ήρθε και η δική μου σειρά να επισκεφτώ την «αιώνια» πόλη και να την απολαύσω από κάθε άποψη.

Το πρώτο πρωινό μου στη Ρώμη συνοδεύτηκε από καταρρακτώδη βροχή. Η επίσκεψη μου τόσο στο Κολοσσαίο, όσο και στον Λόφο Παλατίνο ήταν επεισοδιακή αλλά επειδή είχα διαβάσει – δε θυμάμαι πού – ότι το να σε πιάσει βροχή στη Ρώμη θεωρείται γούρι, είπα να αισθανθώ – μες τα αφάνταστα βρεγμένα ρούχα μου -τυχερή και να μην αφήσω τις συνεχόμενες μπόρες – σχεδόν όλες τις μέρες που έμεινα – να μειώσουν τη χαρά μου, που πια περπατούσα στη Ρώμη.

Και πραγματικά παρά τα όποια απρόοπτα, ευχαριστήθηκα με τη ψυχή μου όχι τόσο τα μουσεία και τα μνημεία, αλλά τις βόλτες στις υπέροχες πλατείες και στα πλακόστρωτα στενοσόκακα της Ρώμης – αυτά που σε πλάτος μετά βίας χωράνε έναν πεζό κι ένα μικρό fiat! Κάτι που τόσο στην Ελλάδα, όσο και γενικότερα σε διάφορα ταξίδια μου στο εξωτερικό έχω βαρεθεί να βλέπω πέτρες, αγάλματα και πίνακες και κάτι που ήθελα να νιώσω πραγματικά χαλαρά και ανέμελα, αποφάσισα να περάσω τα γνωστά highlights  – βλέπε Κολοσσαίο, Βατικανό, Πάνθεον – στα γρήγορα και να αφοσιωθώ μετά στην πραγματική και τρομερά ενδιαφέρουσα εξερεύνηση της πόλης. Έτσι επανέρχομαι εδώ σ’ εσάς δριμύτερη και με τον ιταλικό μου αέρα ακόμη φρέσκο, σας προτείνω τα δικά μου αγαπημένα από Ρώμη, έτσι ώστε αν ποτέ ο δρόμος σας είναι προς τα εκεί, να πάτε και να δοκιμάσετε κάτι διαφορετικό, πέραν αυτών που προτείνουν οι κλασσικοί ταξιδιωτικοί οδηγοί – να μην έχω κι ενοχές που δεν έδωσα τα φώτα μου! Οπότε, ξεκινάω:

"Piazza di Spagna"
«Piazza di Spagna»
  1. Piazza di Spagna: all time classic! Μια από τις πιο γραφικές γωνιές της Ρώμης, δεν είναι τυχαίο που αρκετοί σκηνοθέτες έχουν γυρίσει σκηνές από τις κινηματογραφικές τους ταινίες στα σκαλιά της.
  2. Fontana di Trevi: γιατί είναι αντικειμενικά «μαγεία» το να βρίσκεσαι δίπλα στα νερά της. Και ναι, φυσικά έριξα ένα νόμισμα μέσα, τρελή είμαι να μην θέλω να επιστρέψω;

    "Piazza Navona"
    «Piazza Navona»
  3.   Piazza Navona: πολύ «καλλιτεχνική» και ταυτόχρονα κοσμοπολίτικη πλατεία. Δεκάδες ζωγράφοι έτοιμοι να φτιάξουν σκίτσα για λίγα ευρώ, κάθε είδους μικροπωλητές και τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο δίνουν ένα έντονο χρώμα στην ήδη πανέμορφη πλατεία. Στον παράλληλο της δρόμο Via del Governo Vecchio θα βρείτε την ιταλική  ταβέρνα “Cantina & Cuccina”. Ό,τι κι αν επιλέξετε από τον κατάλογο τους, θα είναι σίγουρα απίθανο. Προτείνω την καρμπονάρα τους, γιατί  πρώτη φορά στη ζωή μου έφαγα τέτοια πάστα!
  4. Piazza di Cologna: Πραγματικά αυτή την κολώνα πρέπει να τη δείτε! Η Ρώμη έχει αρκετές κολώνες σε διάφορες πλατείες της αλλά αυτή είναι η ψηλότερη – πραγματικά ψηλή όμως! – και η ωραιότερη. Δυο στενά από πίσω της θα βρείτε το ζαχαροπλαστείο ή τη gelateria – αλά ιταλικά – « Da Giolliti». Μπείτε μέσα κατευθείαν και δοκιμάστε το πιο νόστιμο παγωτό της Ρώμης!

    "Pizza capricciosa"
    «Pizza capricciosa»
  5. Περιοχή Cavour: Αν βρεθείτε εκεί είτε κατά τύχη ή για κάποιο συγκεκριμένο λόγο – το Κολοσσαίο είναι υπερβολικά κοντά – μη διστάσετε ακόμη κι αν δεν πεινάτε πολύ – τρώγοντας έρχεται η όρεξη! – να κάνετε μια στάση, μεταξύ Via de Serpenti και Via del Boschetto, στο εστιατόριο «Il chicco di grano”. Παραγγείλτε την pizza a la capricciosa και δοκιμάστε τα διάφορα antipasti (ορεκτικά) του μαγαζιού. Θα με θυμηθείτε!
  6. Piazza del Popolo: Όχι τόσο ευρέως γνωστή, αλλά σίγουρα η δική μου αγαπημένη. Ανοιχτή και σχετικά ήσυχη πλατεία, έχει λίγα μέτρα και μερικά σκαλοπάτια μακριά της τον Βοτανικό Κήπο της Ρώμης. Κάντε ένα κουράγιο ν’ ανεβείτε μέχρι το τέρμα του όμορφου μονοπατιού που θα συναντήσετε και κοιτάξτε κάτω… Η πλατεία και όλη η Ρώμη θα βρίσκονται κυριολεκτικά στα πόδια σας. Βγάλτε πολλές φωτογραφίες και αναπνεύστε το δροσερό αέρα. Και μετά θα καταλάβετε γιατί εγώ δεν ήθελα να φύγω από ‘κει

    "Piazza del Popolo"
    «Piazza del Popolo»
  7. Musei Vaticani: Γιατί κάποια πράγματα έχουν λόγο που είναι κλασσικά και θαυμαστά απ’όλους!
  8. Via di Condotti: Για όσους το πορτοφόλι τους αντέχει λίγο έως πολύ παραπάνω,  είναι η οδός που θα λατρέψουν και θα την ανεβοκατέβουν άπειρες φορές. Όλες οι επώνυμες μάρκες και τα πανάκριβα προϊόντα είναι εδώ!
  9. Bar “Aperitivo”: στην Piazza del Fico, ένα από τα ωραιότερα καφέ-μπαρ που έχω δει. Αν θέλετε να δοκιμάσετε κάτι καινούριο και αντέχετε τα ελαφρώς πικρά, αλκοολούχα ποτά, δοκιμάστε ένα Spritz. Οι Ιταλοί το πίνουν σαν μανιακοί!

    "Spritz"
    «Spritz»

Θα μπορούσα να συνεχίσω να προτείνω για ώρες, αλλά καλύτερα να σας αφήσω ν’ ανακαλύψετε και τίποτα μόνοι σας. Σας εύχομαι να πάτε στη Ρώμη και όσοι έχετε πάει, να ξαναπάτε, μιας και η Ρώμη δεν είναι μια πόλη που τη λες και βαρετή!  Κι άντε τώρα, μετά απ’ αυτόν τον υπέροχο ιταλικό αέρα, να συνηθίσεις ξανά τον παγωμένο ολλανδικό! Μπρρρρ….

Σχολιάστε

