Παραμονές Χριστουγέννων στο Μάαστριχτ

Χριστούγεννα στο Μάαστριχτ
Χριστούγεννα στο Μάαστριχτ

Δεν ξέρω τι γίνεται σε άλλες πόλεις της Ευρώπης και του κόσμου, πάντως το Μάαστριχτ αυτές τις μέρες είναι στις μεγάλες ομορφιές του! Ήδη πολλοί γνωστοί μου είχαν γυρίσει το κέντρο του και μου λέγανε τα καλύτερα για το στολισμό και τη γιορτινή ατμόσφαιρα. Έτσι κι εγώ ήθελα σαν τρελή εδώ και μέρες να γυρίσω τα διάφορα στολισμένα μέρη, αλλά κάτι οι εξετάσεις και η πίεση να διαβάζω όσο περισσότερο γίνεται, κάτι οι συνεχείς μεταβολές του καιρού – και πάντα από το κακό στο χειρότερο! – με κάνανε να τ’ αναβάλλω.

Αλλά το προηγούμενο Σαββατοκύριακο το αποφάσισα και είπα «Τέλος, θα πάω αμέσως μετά τις εξετάσεις». Κι έσπευσα να στείλω e-mail σε Έλληνες φίλους που διαβάζανε και ήταν εξίσου αγχωμένοι για τις εξετάσεις τους, πως την Παρασκευή το απόγευμα (σήμερα) θα πηγαίναμε βόλτα στην πόλη και δεν δεχόμουν αρνητική απάντηση! Ευτυχώς, όλοι κάτι παραπάνω από πρόθυμα, δέχτηκαν την πρόσκληση μου και ήταν συνεπείς στο ραντεβού τους – είδες τι προκαλεί σε όλους ο εγκλεισμός, το διάβασμα και το άγχος των εξετάσεων;

Έτσι λοιπόν ήπιαμε το καφεδάκι μας σ’ ένα κεντρικό μπαρ-εστιατόριο και αμέσως μετά προχωρήσαμε στην πλατεία Vritjhof που αυτές τις μέρες έχει βάλει τα πολύ γιορτινά της και πραγματικά «μυρίσαμε» τα Χριστούγεννα που πλησιάζουν! Εγώ δε, που πάντα μου τη δίνουν οι γιορτές – όχι μόνο τα Χριστούγεννα, και με το Πάσχα τα έχω, επειδή όλοι πρέπει να είμαστε «κάπως» – είτε πολύ χαρούμενοι, είτε πολύ θλιμμένοι – ήμουν ενθουσιασμένη σαν μικρό παιδί με αυτά τα υπέροχα και όμορφα που έβλεπα γύρω μου. Πάγκοι με φαγητό, γλυκά, ρούχα, κοσμήματα, χριστουγεννιάτικα δώρα για όλους, φανταχτερά αντικείμενα για τα πιτσιρίκια κι ένα σωρό παιχνίδια λούνα-παρκ. Όλα αυτά τόσο υπέροχα και λαμπερά στολισμένα! Το πιο όμορφο όμως, ήταν το παγοδρόμιο της πλατείας με το υπέροχο λευκό δέντρο στη μέση, όπου μικροί και μεγάλοι έπαιρναν το ρίσκο ν’ ανέβουν πάνω στα παγοπέδιλα και να δοκιμάσουν τη τύχη τους στο πατινάζ.

Η βόλτα από την Vritjhof συνεχίστηκε στην πλατεία του ναού της Παρθένας Μαρίας, η οποία θεωρήθηκε φέτος η ομορφότερα στολισμένη πλατεία σε όλη την Ολλανδία (Ουαου!).  Και μετά απ’ όλα αυτά και τις τρεις όμορφες ώρες που είχαμε περάσει στο κέντρο της πόλης, ευχήθηκα στα παιδιά καλές γιορτές, γιατί πια θα ξαναβρεθούμε από το νέο έτος και έφυγα σαν την τρελή, για να ‘ρθω στο σπίτι και να τελειώσω με τις ετοιμασίες για το αυριανό ταξίδι.

Η κούραση μου πλέον είναι τόσο απερίγραπτη – αν λάβει κανείς υπόψη του ότι χθες το βράδυ το ξημερώσαμε και πήγαμε για ύπνο αρκετοί εορτάζοντες φοιτητές γύρω στις 6 το πρωί – που πραγματικά αν δεν ήθελα τόσο πολύ να γυρίσω Ελλάδα για τις γιορτές, θα έμενα στο Μάαστριχτ και θα κοιμόμουν ένα τριήμερο ασταμάτητα!

Αλλά ας μην παραπονιέμαι. Το σακίδιο μου είναι έτοιμο κι αύριο βράδυ θα δω πολλά από τα πρόσωπα που ξέρω κι αγαπώ.

Ώρα για ύπνο, θα είναι μεγάλο και έντονο το ταξίδι αύριο…

Σχολιάστε

