Πρώτη Κυριακή του μήνα

Ένα από τα πιο ωραία «έθιμα», αν μπορώ να το πω έτσι, που εφαρμόζεται εδώ στο Μάαστριχτ, είναι η ανοιχτή αγορά κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα. Δεν ξέρω πώς και γιατί ξεκίνησε να γίνεται αυτό, αλλά είναι από τις πιο ωραίες στιγμές που μπορείς να βιώσεις σ΄αυτή πόλη – είτε είσαι μόνιμος κάτοικος ή απλός τουρίστας –  και από τότε που το έμαθα, περιμένω με ανυπομονησία να μπει ο κάθε επόμενος μήνας για να έχω πάλι μια «καθημερινή» Κυριακή να γυρνάω στην αγορά όσο μου κάνει κέφι.

Ποτέ στο Μάαστριχτ δεν διοργανώνεται κάτι απλό, ούτε συμβαίνει τ’ οτιδήποτε από μόνο του.  Η αγορά είναι ανοιχτή και μαζί της και όλο το κέντρο «γιορτάζει». Συναυλίες ή εκδηλώσεις με djs είναι σχεδόν απίθανο να μην υπάρξουν, σχεδόν σε κάθε γωνιά, ενώ στην κεντρική πλατεία του Μάαστριχτ «ξεχύνεται» ένα ατελείωτο παζάρι με κάθε λογής προϊόντα: από φαγώσιμα – λαχανικά, κρέατα, ψάρια – μέχρι ρούχα, κοσμήματα, χαλιά, παπλώματα. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον καθένα να κάνει ανέμελα τα ψώνια του μήνα και να αγοράσει πολύ φθηνά και καλής ποιότητας πράγματα. Παράλληλα η δυνατή μουσική και το «γιορτινό» κλίμα σε κάνουν να μη θες να γυρίσεις σπίτι σου, αλλά να κάνεις βόλτες στο κέντρο ως το βράδυ.

Βέβαια, να πω και το άλλο. Αυτό που στην αρχή μου φάνηκε λίγο παράξενο και ίσως άδικο είναι τ’ ότι μια τέτοια μέρα δεν ανοίγουν τα μαγαζιά όλης της πόλης αλλά αυστηρά μόνο αυτά του κέντρου και συνήθως την άλλη μέρα το πρωί (Δευτέρα) τα περισσότερα παραμένουν κλειστά κι ανοίγουν το μεσημέρι – προφανώς για την γενική εξισορρόπηση των πραγμάτων.

Έτσι και χθες το πρωί, ενώ επιθύμησα διακαώς να πάω στο κέντρο για να ψωνίσω δυο πραγματάκια, κάτι το ποδήλατο μου που παραμένει με σκασμένο λάστιχο – να πάρει ευχή αυτή η κατάσταση! – και κάτι η βροχή που από το πρωί μας έδινε να καταλάβουμε, με  ανάγκασαν να κάτσω στ’ αυγά μου και ν’ αναβάλλω το «ραντεβού» μου με την γιορτινή Κυριακή του Μάαστριχτ για τον επόμενο μήνα. Όχι τίποτε άλλο, μα αν έβγαινα έξω και μ’ έπιανε η βροχή στο δρόμο, θα άρχιζα πάλι τις βρισιές και το παραμιλητό και μετά άντε να φτιάξει η διάθεση μου! Τουλάχιστον, έκατσα σπιτάκι μου και διάβασα το ωραίο μου βιβλίο, πίνοντας ζεστό τσάι. Κάτι είναι κι αυτό.

Σχολιάστε

