Εδώ τα φθηνά ολλανδικά προϊόντα!

Ένας από τους λόγους – ίσως και ο πιο βασικός – που ξεκίνησα αυτό το blog ήταν η επίτευξη μιας άμεσης ή έμμεσης επικοινωνία με Έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν στην Ολλανδία, αλλά και οπουδήποτε αλλού, και πιθανότατα βιώνουν πολύ παρόμοιες καταστάσεις μ’ εμένα!

Ένα blog λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά τόσο γι’ αυτόν που το γράφει, όσο και γι’ αυτόν που το διαβάζει – ειδικά αν κάποια θέματα τον αφορούν προσωπικά! Πέρα όμως από την καταγραφή και το μοίρασμα προσωπικών στιγμών και συγκεκριμένων γεγονότων, θεωρώ ότι ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προτάσεις που αφορούν τα απλά, καθημερινά και – κυρίως- πρακτικά ζητήματα. 

Οπότε θέλοντας σήμερα να κάνω μια νέα αρχή και ταυτόχρονα να εγκαινιάσω μια νέα κατηγορία αναρτήσεων, θα μιλήσω για το που μπορεί να ψωνίσει κανείς φθηνά στην Ολλανδία. Κι όταν λέω φθηνά, εννοώ φθηνά πραγματικά! Όχι σαν ένα, δυο φίλους μου που σου λένε «φθηνά» και χαίρονται που πήραν τζιν με 50 και 60 ευρώ. Όταν ζεις έξω και ειδικά όταν είσαι φοιτητής/τρια, το φθηνό πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από κυριολεκτικό στις οποιεσδήποτε αγορές σου, διαφορετικά μπορείς να περάσεις μεγάλο μέρος των σπουδών σου τρώγοντας μόνο μακαρόνια και βραστά κολοκυθάκια (όχι ότι αυτά είναι άσχημα, αλλά δεν μπορούν ν’ αποτελούν τη βασική διατροφή του φοιτητή για ένα χρόνο!)

Ξεκινώ λοιπόν ν’ αναφέρομαι σε καταστήματα που έχουν εγγυημένα χαμηλές τιμές και καλής ποιότητας προϊόντα – οποιαδήποτε σύγκριση με την αγορά της Ελλάδας, είναι απλά μάταιη και περιττή! Οι άνθρωποι εδώ τα έχουν πάμφθηνα!

Ανοίγω εδώ μια παρένθεση για να τονίσω πως φυσικά δεν έχω καμία διάθεση να κάνω διαφήμιση ή γενικά να προωθήσω συγκεκριμένα μαγαζιά και επιχειρήσεις. Θα μιλήσω απλά γι’ αυτά που τελείως υποκειμενικά αρέσουν σ’ εμένα – εξάλλου τ’ όνομα του blog μου το λέει ξεκάθαρα – χωρίς να υπάρχει κάποιος άλλος ιδιοτελής σκοπός. Η παρένθεση κλείνει.

Στη μεγάλη βόλτα που έκανα χθες στο Μάαστριχτ, δυο μαγαζιά – επιχειρήσεις αγάπησα τρελά! (Μελλοντικά προφανώς θα υπάρξουν κι άλλες αγάπες!). Πρώτη πρόταση μου τα super market Action. Από μια μίνι ιντερνετική έρευνα που έκανα, βλέπω ότι υπάρχουν σίγουρα καταστήματα σε όλη την Ολλανδία. Πρόκειται για πάμφθηνα – το εννοώ – πολυκαταστήματα, τα οποία πουλάνε σχεδόν τα πάντα μέσα: από τρόφιμα, μέχρι σεντόνια και χαλάκια μπάνιου. Εγώ ενδεικτικά να πω ότι από εδώ ψώνισα το μαξιλάρι ύπνου μου, με λιγότερα από 2 ευρώ και σας διαβεβαιώνω ότι ήταν πολύ καλύτερης ποιότητας από το μαξιλάρι που μου άφησε η σπιτονοικοκυρά μου – αγορασμένο από πολύ μεγάλη αλυσίδα ειδών σπιτιού, ιδιαίτερα γνωστή και στην Ελλάδα! Απλά να προειδοποιήσω ότι τα μαξιλάρια τους εδώ είναι σε διάφορα μεγέθη μεν αλλά κατά βάση τετράγωνα, οπότε σκεφτείτε καλά πως θ’ αξιοποιήσετε τις παραλληλόγραμμες μαξιλαροθήκες  που ενδεχομένως έχετε φέρει μαζί σας. Εκτός αν αγοράσετε τετράγωνες από εδώ, οι οποίες είναι εξίσου πάμφθηνες!

Γενικά στα Action ακριβό πράγμα δεν είδα! Με τη συγκάτοικο μου απορούσαμε για το αν αστειεύονται ή όχι. Αρκεί να πω ότι ένα μεγάλο, επώνυμο σαμπουάν το πήρα επίσης κάτω από 2 ευρώ ενώ βρήκα μέχρι και συσκευασία με 8 σερβιέτες νυκτός – τι να κάνουμε εμείς τα κορίτσια τα προσέχουμε αυτά! – με 0,55 ευρώ! Και όχι, δεν αστειεύομαι καθόλου! Ούτε φυσικά χρειάζεται να προσθέσω κάτι άλλο, όποιος/α ενδιαφέρεται θα πάει και θα δει πλέον μόνος/η του/της – και μαντεύω ότι και θ’ αγοράσει!

Δεύτερη στάση που προτείνω να κάνετε είναι στα Hema. Επίσης πασίγνωστα πολυκαταστήματα που πουλάνε από ομπρέλες και μπλούζες μέχρι παπλώματα, κατσαρόλες και σκυλοτροφές! Εκτός από την Ολλανδία, Hema υπάρχουν στη Γαλλία, στη Γερμανία, στο Βέλγιο και στο Λουξεμβούργο. Εγώ προσωπικά αγόρασα από το Hema που βρίσκεται στο σιδηροδρομικό σταθμό του Μάαστριχτ, ένα θεσπέσιο, μυρωδάτο αφρόλουτρο με 1 ευρώ και κάτι ψιλά και έναν αφρό ξυρίσματος με 2 ευρώ και κάτι. Μες τις επόμενες μέρες θα επισκεφτώ το μεγάλο κατάστημα στο κέντρο της πόλης, απ’ όπου θα πάρω και το πάπλωμα μου – αν κρίνω από τις τιμές που δίνονται στην ιστοσελίδα τους, μιλάμε επίσης για μία φθηνή αγορά προϊόντος.

Οι προτάσεις μου για φθηνά ψώνια στην Ολλανδία σταματούν εδώ. Θα επανέλθω δριμύτερη, μόλις έχω να προτείνω κάτι καλό και σίγουρο, φυσικά πρώτα δοκιμασμένο από ‘μένα την ίδια!

Σχολιάστε

